×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر رشت:  برنامه ریزی برای آینده بلند مدت با تملک زمینهای حاشیه شهر

 

 

رئیس شورا با اعلام این خبر افزود: طبق طرح تفصیلی جدید شهر رشت، توسعه مرکز استان باید به سمت جنوب شهر (از سمت میدان گیل به سمت جاده تهران) صورت گیرد.

به گزارش گیلان پیام،سید امیر حسین علوی افزود: بر همین اساس برنامه ریزی جهت تملک زمین های شرکت سپیدرود برای توسعه همگون رشت و جلوگیری از ساخت و سازهای بی ضابطه و مبتنی بر اصول شهرسازی در شورای شهر رشت صورت گرفته است و طرح این پروژه در چهل و هفتمین جلسه صحن شورای شهر رشت در ۱۱تیرماه به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این زمین ها که اکنون به شرکت سهامی کشاورزی و دامپروری سفیدرود گیلان تعلق دارد، می باید اعتبارهای دولتی را برای این پروژه عظیم جذب نماییم.

علوی اضافه کرد: در همین راستا شورای شهر با ارسال مکاتباتی به دکتر نوبخت، معاون رئیس محترم جمهور و همچنین وزیر مسکن و راه و شهرسازی، درخواست جذب اعتبار دولتی بدین منظور را داشته است.

رئیس شورا همچنین تصریح کرد: شهرداری رشت ملزم شده ظرف یک ماه طرح پیشنهادی و اجرایی و محل هزینه کرد خریداری و تملک زمین های مذکور را که در ضلع جنوبی میدان گیل قرار دارد، تهیه نموده و به شورا برای تصویب نهایی ارسال نماید.

سید امیر حسین علوی تاکید کرد: این طرح در راستای حفاظت از منابع طبیعی از یک سو و برنامه ریزی برای آینده شهر می باشد تا هم بتوان از معضلات حاشیه نشینی در جنوب شهر کاست و هم تراکم جمعیتی مرکز شهر را کاهش داده و جمعیت متراکم رشت را به محدوده حاشیه شهر سوق دهیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.