×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید از پروژه طرح آبرسانی خمام :  ارتقاء کیفیت، تأمین پایداری و مطمئن آب از اهداف مهم اجرای این پروژه است

 

 

مدیرعامل این شرکت در بازدید از عملیات اجرایی اتصال آب تصفیه خانه به مخزن خمام به تشریح اهداف این پروژه پرداخت.

به گزارش گیلان پیام، سیدمحسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در نشست با مدیر آبفای رشت و رئیس اداره آبفای خمام به منظور بررسی و پیگیری طرح آبرسانی این شهر، ارتقاء کیفیت، تأمین پایداری و مطمئن آب خمام و همچنین برطرف نمودن نشتی خط انتقال از چاه هور به مخزن خمام در منطقه راف را از اهداف این پروژه برشمرد .

مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان:افزایش جمعیت برخوردار آب شرب بهداشتی در سال ۱۴۰۰به ۹۹/۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل پسماند استانداری گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بازدید و از نزدیک شاهد روند تصفیه آب و سختی های این حوزه بودند.

در حاشیه این بازدید سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آبفای گیلان به تشریح برنامه های این شرکت در افق طرح ۱۴۰۰ پرداخت و افزود: به منظور ارتقاء خدمات آبرسانی ، جمعیت برخوردار از آب شرب بهداشتی از ۹۹/۹درصدبه ۹۹/۹۸درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه طول شبکه توزیع آب استان بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر است اظهار داشت: ۱۳ باب تصفیه خانه در استان، تأمین کننده آب شرب بهداشتی شهروندان است که باتوجه به قیمت تمام شده یک مترمکعب آب به میزان ۱۰۰۰ تومان، مبلغ دریافتی از شهروندان برای هر مترمکعب ۳۲۰ تومان می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان با برشمردن ۸ طرح مهم آبرسانی استان تصریح کرد: در ۵ طرح آبرسانی به آستارا، تأمین آب شرب رشت ، آبرسانی به شهرهای صومعه سرا، فومن و شفت، ایجاد و تکمیل تأسیسات آب شهرهای رشت و انزلی و همچنین آبرسانی به شهرهای رشت و انزلی و خمام ، آبفای گیلان کارفرما بوده و ۳ طرح دیگر را آب منطقه ای اجرا و به شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تحویل خواهد داد.

وی همچنین افزود: برای ۱۱ شهر استان نیز پروژه اجرای فاضلاب بهداشتی داریم که مجموع آن ۸۰٪ جمعیت استان را تحت پوشش قرار خواهد داد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از آن ۲۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.

مدیرعامل آبفای گیلان کاهش بار آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود شهر رشت ناشی از ورود فاضلاب خانگی را هدف اصلی برای ساماندهی این رودخانه ها عنوان کرد و گفت: با اجرا و تکمیل این طرح که شامل ۱۰ پروژه می باشد از ورود بیش از ۵۷۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز فاضلاب معادل ۶۰درصد فاضلاب شهر رشت به این رودخانه ها جلوگیری خواهد شد.

مهندس حسینی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و حمایت مهندس جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات مورد نیاز ، خواستار گره گشایی در مسیر خدمات رسانی با تأمین بودجه و تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شد.

سپس غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاشهای مجدانه مجموعه آبفای گیلان تصریح کرد: حضور مهندس حسینی بعنوان مدیرعامل آبفای گیلان و تلاش برای توسعه خدمات و بی تفاوت نبودن نسبت به اجرای پروژه ها با توجه به کمبود منابع مالی از نقاط قوت این مجموعه است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلیمتری در استان گیلان موجب عدم باور کم آبی شده است خاطرنشان کرد: تأمین آب زراعی، کشاورزان را با چالش مواجه نموده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حیاتی بودن موضوع آب تصریح کرد: تأسیسات موجود در تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و همچنین انرژی و پشتکار کارکنان در اجرا و روند پیشرفت پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان قابل تحسین است.

وی در ادامه به منظور تسریع در تحقق این اهداف، شستشو ، نمونه گیری و اتصال خط ۱۰۰۰ به مخزن ۱۲۰۰ متر مکعبی خمام را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بررسی مجدد خط ۵۰۰ میلیمتری جهت شناسایی شیرهای موجود و نصب شیر بر روی خط ۵۰۰ میلیمتر چاه هور به مخزن خمام و خاموش کردن چاه هور، اصلاح اتصالات و برنامه ریزی  به منظور اجرایی نمودن خط انتقال از مخزن هوایی به شهر خمام (رینگ شهر ) باید گام به گام اجرا شود.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین به منظور توزیع مناسب آب در شهر رشت بر تسریع در روند عملیات اجرایی رینگ رشت و خط بین یخسازی و سبزه میدان تأکید کرد و گفت: در جهت جلوگیری از هدررفت آب باید نشتی های مخفی سطح شهر ساماندهی و شناسایی شود. /انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.