×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:  صنعت استان نیازمند معماری نوین است

 

 

معدن و تجارت استان، فرهاد دلق پوش در بازدید از شرکتهای پارس خزر و شرکت کارتن پلاست نفیس و با حضور در واحد صنعتی اشی مشی اظهار داشت: واقعیت بررسی های کارشناسی و علمی این است که صنعت استان گیلان نیازمند معماری نوین جهت پیشرفت است و همه نهادهای زیربنایی استان باید یکدل و همسو شوند.

 

بهگزارش گیلان پیام،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برای حمایت از صنایع استان میزهای تخصصی کالایی تشکیل شده است، تصریح کرد: میزهای تخصصی کالایی می تواند از هدر رفت زمان و انرژی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای رفع موانع بکاهد و مسیر را برای تولیدکننده و صنعتگر هموار و تسهیل نماید.

دکتر دلق پوش افزود: برخی از قوانین مخل تولید نظیر مالیات بر ارزش افزوده و سود تسهیلات بانکی باید به صورت ساختاری، همسو با تولید تغییر یابد تا از دغدغه های تولید کننده کاسته شود و با این تغییرات ‌توانیم به اهداف کلان در حوزه تولید کشور نایل شویم.

وی به مدیران واحدهای مذکور در خلال بازدید تاکید کرد مشکلات باید به سازمان منعکس گردد و ادامه داد: برخی اموری که در استان برای رفع مشکلات تولید قابل انجام است به صورت مورد به مورد در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع و رجوع می گردد و مواردی که در سطح کلان و کشوری باشد به وزارت متبوع ارجاع و از آنجا پیگیری می‌شود.

این مسئول همچنین دستور پیگیری مشکلات و تعلل در رسیدگی های گمرکی و استاندارد ثبت سفارش کالا جهت تسهیل در امور شرکت هایی نظیر پارس خزر را به روسای ادارات زیرمجموعه صادر کرد و اظهار داشت: برندهایی نظیر اشی مشی و پارس خزر جدا از اعتبار استانی، یک برند و هویت ملی در کشورهستند و نباید درگیر مشکلات معمول اداری شوند .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه بازدید با حضور در شرکت اشی مشی و گیلان سویا مشکلات و مسائل آنها را از نزدیک جویا شد و مقرر نمود: موارد آن ها احصاء و دسته بندی جهت طرح در کارگروه صیانت قضایی پیگیری گردد.

فرهاد دلق پوش همچنین در مورد تامین سرمایه در گردش واحد اشی مشی نیز گفت: پیش بینی لازم ازطریق طرح در کارگروه رفع موانع در راستای پویایی این شرکت انجام پذیرد.

وی برخی از عوامل جبری و شرایط حاکم بر فضای کسب و کار را از مشکلات عمده واحدهای بزرگ استان دانست و اذعان کرد: برخی مواقع سوء مدیریت نیز مزید بر علت در برخی از صنایع شده است و این شرایط مستلزم اتحاد و پشتیبانی می باشد که باید مشکلات به قید فوریت رفع و رجوع گردد و توصیه کرد؛ باقی ماندن در مشکلات گذشته همانند باتلاق است که بخش تولید را در خود فرو خواهد برد.

دکتر فرهاد دلق پوش به لزوم تغییرات در سهمیه های پتروشیمی و گروه های کالایی جهت اختصاص ارز اشاره نمود و تصریح کرد: لازم است برخی از دستورالعمل های ابلاغی باید در مرحله ی عمل، ارزیابی و به نفع تولید تغییر و اصلاح شود.

مدیرعامل کارخانه پارس خزر در جلسه جمعبندی بازدید، گفت: این شرکت با سابقه ۵۰ سال سابقه تولید اولین تولید کننده لوازم خانگی و لوازم روشنایی با خرید سهام توشیبای ژاپن با تولید بیش از ۲۲۳ محصول با تنوع مختلف در حال تولید در استان گیلان است.

حسن همتی تشریح کرد: شرکت پارس خزر زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی پارس توشه پس از خصوصی سازی ۱۲ درصد سهام آن به کارگر ها فروخته شد و مالکیت آن دارای سهامی عام می باشد هم اکنون شرکتهای زنجیره ای پارس توشه در گیلان به ۱۵ کارخانه می رسد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت ورق و مواد اولیه در پتروشیمی درخواست افزایش منطقی قیمت محصولات کارخانه را داریم.

وی همچنین با افتخار عنوان کرد: بیش از ۷۰۰۰ مواد و قطعه در ساخت محصولات گروه پارس خزر به کار میرود که فقط کمتر است ۱۸۰ قطعه آن وارداتی است و مابقی آن از تکنولوژی و محصولات داخلی استفاده می گردد.

گفتنی است که هم اکنون شرکت پارس خزر دارای ۴۵۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم و شرکت کارتن پلاست نفیس با اشتغال ۱۵۰ نفر در استان گیلان بعنوان یک برند شناخته شده در سطح ملی در شهرستان رشت در حال فعالیت می می باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.