×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:  تنها مرجع قیمت گذاری سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار استان می باشد

 

استاندار گیلان گفت: در ۴ ماه گذشته ۵ هزار و ۷۸۶ فقره پرونده ی تخلفاتی مرتبط با تنظیم بازار در استان رسیدگی شده و متخلفان به بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

 

به گزارش گیلان پیام، معدن و تجارت گیلان ؛ دکتر مصطفی سالاری  در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان بر ضرورت تداوم بازرسی های سیار دستگاه‌های متولی برای حفظ و ارتقاء آرامش موجود در بازارهای استان تاکید کرد و افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش فزاینده ی قیمت‌ها در بازار بویژه کالاهای اساسی اتخاذ شده و در این راستا روزانه یکصد تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۲۰۰ تومان در فروشگاه‌های بزرگ گیلان توزیع می شود.

وی افزود: در صورتیکه گوشت قرمز نیز از قیمت متعارف خود بالاتر رود، گوشت های ذخیره شده، زمینه ی ثبات و تعادل در قیمت این محصول را مهیا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در گزارشی از روند تداوم و تشدید بازرسی‌های در بازارهای استان خبر داد و گفت: بطور میانگین ماهانه حدود ۳۰ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان به عمل می آید و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف مراتب به دستگاه‌های ذیصلاح ارجاع داده می شود.

دکتر فرهاد دلق پوش همچنین از افزایش تعداد و شیفت‌های بازرسی ها در هفته های آینده خبر داد و با بیان اینکه ماهانه حدود هزار گزارش و شکایت مردمی نیز به واحدهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام می شود، اظهار داشت: عموم شهروندان گیلانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در حوزه ی بازار می توانند با سامانه ی ۱۲۴ تماس بگیرند یا به ادارات شهرستانی و مرکز استان مراجعه نمایند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار در ادامه به دستورالعمل مربوط به تامین کالا اشاره نمود و عنوان کرد: جهت رفاه حال رانندگان خودروهای سنگین با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مقادیر لاستیک تامین و دربین رانندگان توزیع گردید که در مورد کالاهای دیگر نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

فرهاد دلق پوش تاکید نمود: تنها مرجع افزایش قیمت سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار استان می باشد لذا با هرگونه افزایش قیمتی در خارج از این چارچوب برخورد قانونی خواهد شد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به حضور بازرسان افتخاری سازمان به صورت نامحسوس در بازار اشاره نمود و گفت: علاوه بر بازرسی های روزانه و مشترک با سایرنهادهای نظارتی متداول، بازرسین افتخاری سازمان نیز گزارش تخلفات را به سازمان ارائه می کنند و به نحوی که متخلفین در بازار متوجه حضور این بازرسین نمی شوند و برهمین اساس به صورت همه جانبه با اخلالگران نظم و آرامش بازار به شدت برخورد خواهد شد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.