×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
آیت‌الله پروایی: تاریخ هرگز شخصیت ممتاز حضرت امام (ره) را فراموش نمی‌کند

 

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در جمع کارکنان کمیته امداد استان گیلان به بیان اهمیت حماسه ۱۵ خرداد، ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) و همچنین اهمیت شب‌های قدر پرداخت.

 

به گزارش گیلان پیام،آیت‌الله احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت ۱۴ خرداد سالروز عروج ملکوتی امام راحل و بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد گفت: تاریخ بشریت و جامعه اسلامی هرگز شخصیت ممتاز و کم‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) را فراموش نمی‌کند زیرا ایشان با افکار و اندیشه‌های بلند خود سعی و تلاش‌های صادقانه‌ای در مسیر دگرگونی تاریخ داشتند.

 وی بابیان برخی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل افزود: امام نه‌تنها در مراحل علمی پیشتاز بوده بلکه در مراحل اجتماعی و سیاسی نیز یک فرد تیزبین، با بصیرت و آگاه از وضع زمان بود و با همین ویژگی‌ها و اتحاد مردم توانست رژیم منحوس پهلوی را بعد از دو هزار و ۵۰۰ سال مغلوب و انقلاب اسلامی را به ثمر بنشاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره مقام عرفانی و فلسفی، فقاهت و اجتهاد، اخلاق آموزنده و سازنده حضرت امام (ره) گفت: حضرت امام در همه این حوزه‌ها جامعیت داشتند و اگر مسئولان نصایح و رهنمودهای ایشان را الگو قرار داده و جامه عمل بپوشانند قطعاً بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

آیت‌الله پروایی مبدأ انقلاب اسلامی را ۱۵ خرداد سال ۴۲ عنوان کرد و افزود: ۱۵ خرداد یک حرکت دینی و اسلامی ناب و متأثر از اندیشه سیاسی اسلام، تفکرات مرجعیت دینی و اسلامی است و مردم توانستند با رهبری حضرت امام و با ایستادگی و وحدت، انقلاب اسلامی را رقم بزنند.

وی هدف حضرت امام را برپایی حکومت اسلامی و عدالت اجتماعی دانست و ادامه داد: امام همواره تأکید داشتند که باید برای رضای خدا و برای حکومت اسلامی کارکرد و همواره قشر ضعیف جامعه را موردتوجه و تکریم قرار داده و شرایط مناسب زندگی برای آن‌ها فراهم کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت شب‌های باعظمت قدر تأکید کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بندگی و کسب معنویات است و بهترین لحظات عمر انسان در ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر سپری می‌شود که باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت عظیم رحمت و مغفرت الهی بهره گرفت./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.