×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شکارچیان متخلف در رودبار ۱۶۰ میلیون ریال جریمه شدند

 

دو شکارچی غیر مجاز که مشترکا اقدام به شکار یک راس کل و بز نموده بودند ، بعد از دستگیری راهی مراجع قضایی گشته که در همین راستا ضمن مصادره اسلحه ، به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیون ریال جریمه به عنوان ضرر و زیان حیات وحش و ۶۰ میلیون ریال جریمه به نفع دولت محکوم شدند .

به گزارش گیلان پیام،مصطفی فلاح سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : این شکارچیان غیر مجاز متاسفانه با کمین در مسیر حرکت گله های کل و بز اقدام به شکار یک راس از آنان نموده بودند که با هوشیاری و تلاش محیط بانان شهرستان رودبار دستگیر و توسط اداره محیط زیست شهرستان به مراجع قضایی رودبار معرفی شدند .

فلاح ضمن تشکر از مراجع قضایی شهرستان رودبار ادامه داد : دستگاه قضا در شهرستان رودبار نسبت به مسایل محیط زیست به صورت ویژه اقدام می نماید که در خصوص تخلف این شکارچیان ، نتیجه رسیدگی منجر به صدور رای مصادره سلاح شکارچیان و جریمه به مبلغ ۶۰ میلیون ریال به نفع دولت شد .

وی افزود که شکار غیر مجاز پازن ۱۰۰ میلیون جریمه جدا به عنوان ضرر و زیان حیات وحش در پی دارد که شکارچیان مجرم می بایست نسبت به پرداخت آن نیز اقدام نمایند .

فلاح در وصف گونه کل و بز گفت : این حیوان چابک و زیبا از خانواده گاوسانان بوده که با داشتن شاخها بلند شمشیر مانند به طول تقریبی ۱۵۰ سانتی متر زیبایی منحصر به فردی داشته و لقب سلطان صخره ها را به خود اخصاص داده است .

فلاح تصریح کرد که یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار به صورت شبانه روزی زیستگاههای حیات وحش شهرستان را در رصد خود داشته و با مجرمان شکار و صید برخورد قاطعانه ای خواهد داشت .

او همچنین از تمام دلسوزان حیات وحش و طبیعت دوستان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی درشهرستان رودبار ، با یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با شماره تماس ۰۱۳۳۴۶۲۳۰۴۴ تماس گرفته و در پاسداری و حفاظت محیط زیست ، اداره محیط زیست رودبار را یاری دهند/انتهای پیام .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.