×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر رشت:  با پیگیری کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، عملیات لایروبی رودخانه های شهری

 

رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به موضوع احیای رودخانه های شهر رشت به عنوان اولویت مدیریت شهر اظهار داشت: از سالهای گذشته موضوع احیای رودخانه های گوهر رود و زرجوب به عنوان مطالبه جدی شهروندان مورد پیگیری قرار داشته، لیکن با توجه به حجم سرمایه گذاری مورد نیاز و هماهنگی دستگاههای متولی در سطوح بالادستی و محلی، حل این معضل در پس مشکلات موجود به دست فراموشی سپرده شد.

به گزارش گیلان پیام،با شروع به کار شورای شهر پنجم و اتفاق نظر در این زمینه که باید به هر شکل ممکن از جمله بکارگیری نهایت توان بومی و جذب ظرفیت های ملی، رودخانه های شهری از یک معضل و چالش به یک فرصت برای شهر و شهروندان بدل گردد، اقدامات لازم در راستای احیای رودخانه ها و حریم آن در دست بررسی های کارشناسی قرار گرفت و رایزنی های منظم با مسئولین جهت اخذ اعتبارات ملی و سرمایه گذار بخش خصوصی به صورت جدی در دست انجام است.

لیکن در خلال این برهه زمانی تا شروع بکار طرح نهایی احیای کامل رودخانه های شهر، اقدامات لازم جهت لایروبی رودخانه ها و زباله زدایی از آن به سان سنوات گذشته در دستور کار سازمان عمران شهرداری قرار گرفت.

سید امیر حسین علوی با تقدیر از مهندس روایی رییس سازمان عمران شهرداری رشت افزود: از روزهای اخیر عملیات لایروبی رودخانه ها با پیگیری های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا و با ماشین آلات بروز از کوچه پتکی واقع در بلوار آیت الله ضیابری آغاز گردیده است که با تاکیدات شورای شهر در تسریع بخشیدن به پایان این طرح به عنوان مطالبه شهروندان، پایان پروژه در بازه زمانی ۴۵ روزه و قبل از فرارسیدن فصل بارندگی اعلام گردیده است.

علوی احیای کامل رودخانه های زرجوب و گوهر رود و بازآفرینی حریم این رودخانه ها را گامی بلند در زمینه رضایتمندی شهروندان و ایجاد فرصت هایی همچون اشتغال با رونق صنعت گردشگری دانست و افزود ایجاد محیط زیست سالم و مطلوب برای زیست شهروندان بالاترین دستاورد این اقدام خواهد بود.

قابل به ذکر است، انجام این طرح بنا به اهمیت موضوع و در طی پیگیری های رییس شورای اسلامی شهر رشت و مکاتبات مکرر وی در سال گذشته و سال جاری با متولیان و مقامات ذیربط از جمله استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و شهردار رشت به مرحله اجرا در آمده است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.