×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در دیدار با مدیر عامل بنیاد برکت کشور:  اولین اولویت شهرستان رشت توسعه کشاورزی است

 

سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان رشت در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت کشور که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه زمان زیادی از تاسیس بنیاد برکت نمی‌گذرد اما عملکردها و اقدامات آن در کشور مشهود است.

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عملکرد بنیاد برکت نشاندهنده فقر زدایی است، افزود: یکی از روش‌های مرسوم فقرزدایی در دنیا، توزیع پول بین افراد مستمند است اما با شیوه‌های بنیاد برکت فقرزدایی به صورت اساسی و بنیادی برطرف می‌شود.

احمدی گفت: بنیاد برکت فعالیت‌هایی در زمینه آموزشی، برق رسانی، بهداشتی، آبرسانی، فرهنگی، مخابراتی، ورزشی و… در سراسر کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد کشاورزی گیلان در شهرستان رشت انجام می‌گیرد، ادامه داد: شهرستان رشت قریب به ۹۵۰ هزار جمعیت، ۲۸۸ روستا و۶ بخش دارد، روزانه حدود دو میلیون جمعیت شناور در شهر رشت داریم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اولویت‌های توسعه‌ای شهرستان بر اساس اسناد فرادستی تعریف شده، اولین اولویت توسعه کشاورزی است، مباحث گردشگری و صنایع تبدیل از دیگر اولویت‌های شهرستان هستند که در دستورکار قرار دارد.

احمدی با بیان اینکه با ظرفیت‌های موجود اما شهرستان رشت از محرومیت‌هایی رنج می‌برد، ادامه داد: سیستم آبرسانی به روستاهای شهرستان رشت فرسوده است و بنابه دلایل مختلف تاکنون تعمیر و تجهیز نشده است. همچنین مدارس شهرستان رشت نیازمند تجهیز و نوسازی است که بنیاد برکت می‌تواند در موارد مذکور نقش آفرین باشد.

در ادامه سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت کشور اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در استان گیلان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که از این مبلغ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۱۱ طرح در حوزه توانمندسازی اقتصادی بوده است

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: ۵۰ طرح زیربنایی و فرهنگی در حوزه مدارس و مساجد گیلان با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان داشتیم. همچنین ۷٫۳ میلیارد تومان در حوزه‌های سلامت، نگهداری ایتام، پرداخت وام قرض الحسنه به استان گیلان کمک شده است. حدود ۶۶۰ میلیارد تومان هم توسط گروه اقتصادی تدبیر که از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است در حوزه دارویی استان گیلان، سرمایه شده است.

وی گفت: بنیاد برکت در ۱۱ طرح اقتصادی استان گیلان مشارکت داشته که اکنون با ۷ طرح همکاری دارد. تعمیر و تجهیز و نوسازی حدود ۳۷ مدرسه با ۲۲۹ کلاس درس را در استان گیلان متعهد شدیم که از این تعداد ۲۵ مدرسه تحویل داده شده است. همچنین ۱۲ مدرسه با ۸۱ کلاس درس را در دستور کار داریم که به حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که انشاالله از این مدارس ۷ مدرسه تا پابان بهمن‌ماه به بهره برداری می‌رسد.

جعفری گفت: بنیاد برکت در استان گیلان به ۱۰ مسجد در ساخت، تکمیل و تجهیز کمک کرده که ۷ مسجد به اتمام رسیده است. همچنین ۶۱۱ یتیم را در گیلان تحت حمایت قراردادیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: حدود ۸۳۲ نفر کمک هزینه ازدواج دریافت کردند، ۱۹۶ مورد برای خرید مسکن، ۴۵ مورد برای درمان و ۱۴۱ مورد هم برای سایر کم‌ها بوده است. در مجموع حدود هفت میلیارد تومانوام قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع بنیاد برکت حدود ۱۴۵ میلیارد تومان در استان گیلان به همراه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و گروه اقتصادی تدبیر سرمایه گذاری کرده است.

جعفری با بیان اینکه بنیاد برکت بر اشتغالزایی تاکید دارد، ادامه داد: اگر اشتغالزایی را در جامعه روستایی ایجاد کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.