×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان: احداث یک کیلومتر خط یعنی از بین رفتن ۲/۵ هکتار از مناطق جنگلی

با احداث یک کیلومتر خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره در استان گیلان ، حدود ۲/۵ هکتار از مناطق جنگلی در ارتباط با موضوع حریم خطوط از بین خواهند رفت.

به گزارش گیلان پیام، «عظیم بلبل آبادی» مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به مزایای فراوان مدیریت مصرف انرژی برق شامل جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاریهای سهمگین در بخش تولید و شبکه انتقال و فوق توزیع و توزیع، حفظ منابع ملی(سوختهای فسیلی) برای آینده گان، کمک به اقتصاد خانواده و اقتصاد ملی افزود:

مهمترین و حیاتی ترین مزیت مدیریت مصرف انرژی برق، جنبه زیست محیطی این قضیه می باشد که در دنیای امروز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و سرمایه گذاریهای هنگفتی برای حفظ آن انجام شده است. یکی از مهمترین اولویتهای دنیای امروز کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ محیط زیست به عنوان یک امانت برای آینده گان می باشد. بی شک نابودی محیط زیست برابر است با نابودی نسل بشری و محو حیات از کره زمین.

وی تصریح کرد: اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف انرژی برق زمانی حساس تر می شود که بدانیم برای احداث هر کیلومتر خط ۲۳۰ کیلوولت دو مداره در استان گیلان نیاز به ۷۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری می باشد و از جنبه زیست محیطی باز هم این امر حیاتی تر خواهد بود که بدانیم برای احداث این مقدار خط حدود ۲/۵ هکتار از مناطق جنگلی در ارتباط با موضوع حریم خطوط از بین خواهند رفت.

مهندس بلبل آبادی با اشاره به اینکه در بحث اصلاح الگوی مصرف انرژی تنها آموزش و فرهنگ سازی کافی نبوده و موفق نخواهد بود،گفت: برای اصلاح الگوی مصرف انرژی باید به تمامی جنبه های آن توجه داشت تا بتوانیم در این زمینه موفق شویم. اصلاح الگوی مصرف انرژی، ۴ ضلع دارد که همه این اضلاع باید مد نظر قرار گیرد. یک ضلع آن اصلاح رفتار مصرف کنندگان است که از طریق آموزش، فرهنگ سازی و بستر سازی شکل می گیرد، ضلع دیگر آن اصلاح ساختار و قوانین است. سومین ضلع، بحث ارتقای فن آوری است که بعد فنی را  تشکیل می دهد. و ضلع چهارم نیز واقعی نمودن قیمت است که می تواند به مدیریت مصرف و مدیریت  بهره وری انرژی کمک کند. نکته مهم این است که پرداختن به یک جنبه از اصلاح الگوی مصرف انرژی بطور قطع موفقیت آمیز نخواهد بود و راه به جایی نخواهد برد. اصلاح الگوی مصرف انرژی باید به عنوان یک سیستم در نظر گرفته شود که موفق شدن در این زمینه مستلزم توجه به همه اجزای سیستم می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.