×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت :  واگذاری دو پارک جنگلی لاکان و سراوان به بخش خصوصی

 

شهردار رشت در جلسه بررسی مسائل مربوط به حوزه جنگل رشت که صبح یکشنبه در فرمانداری رشت برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش گیلان پیام،در این جلسه که با حضور خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، جبار کوچکی نژاد، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و صادق حسنی به عنوان سه تن از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بررسی موضوعات مربوط به حوزه جنگل در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه ۱۷ میلیون نفر سالانه وارد مرکز استان می‌شوند، گفت: باید تلاش کنیم تا ماندگاری این گردشگران در شهر رشت افزایش پیدا کند.

احمدی یکی از تهدیدات جدی شهرستان رشت را مشکل پسماند است دانست و گفت: این موضوع به ‌طور جدی در حال پیگیری است. برای تصفیه‌ خانه شیرابه زباله‌ های سراوان با همراهی منابع طبیعی ۷۵۰۰ متر زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت.‌

شهردار رشت در این جلسه با اشاره به دو پارک جنگلی ۴۵۰ هکتاری لاکان و پارک جنگلی سراوان گفت: فراخوان سرمایه‌گذار برای هر دو پارک انجام‌شده است و سرمایه‌گذاران خوبی نیز تمایل به ورود دارند.

طی این نشست مقرر شد تا پروژه سرمایه گذاری که شناسایی و جذب سرمایه گذار آن از طریق فرایند قانونی توسط شهرداری صورت پذیرفته است، توسط سازمان های مربوطه بررسی گردد.

نصرتی با اشاره به مشکلات محیط زیستی سراوان خاطر نشان کرد: ۱۵ هکتار از این پارک جنگلی دفنگاه زباله بوده و تمام ۱۲۰۰ هکتار را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان هم در این جلسه با اشاره به قرارداد منابع طبیعی با شهرداری رشت گفت: بر اساس مفاد قرارداد، شهریورماه امسال، آخرین فرصت برای معرفی سرمایه‌گذار و اجرای طرح است.

محسن یوسف پور همچنین در مورد زمین پیش‌بینی‌شده برای تصفیه ‌خانه سراوان نیز یادآور شد: نشانه‌گذاری برای قطع درختان انجام‌شده است و این عمل در مواقع لزوم نیز صورت خواهد گرفت .

جبار کوچکی نژاد دو پارک لاکان و سراوان را سبب ماندگاری گردشگران در رشت عنوان کرد و در ادامه با اشاره به کمبود تجهیزات منابع طبیعی برای حفظ و حراست خاطر نشان‌کرد: تجهیزات مانند هلی‌کوپتر می‌تواند به‌طور مشترک بین دو استان مازندران و گیلان استفاده شود.

غلامعلی جعفرزاده دیگر نماینده رشت بر لزوم احیای زراعت چوب اشاره کرد و گفت: به نظر می‌ رسد درختکاری از دستور کار کشاورزان خارج‌شده است .

همچنین محمد صادق حسنی نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: فقر استان ما پشت سرسبزی آن پنهان شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: در هیچ شرایطی اجازه قطع درختان را نمی دهیم، در اجرای طرح ها اولویت ما همزیستی با جنگل است.

خلیل آقایی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها گفت: با فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم می توان برای برای پیشگیری از این مهم اقدام کرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با در ادامه با اشاره به اجرای طرح کاداستر بیان کرد: در سال جاری ۱۴ میلیون جنگل کشور با اولویت جنگل های شمال کاداستر می شود.

آقایی یاد آور شد: این طرح برای حفظ، احیاء، جلوگیری از نقطه نظرات و تعیین تکلیف و حد و مرز اراضی خصوصی، شخصی با اراضی ملی انجام گردد.

وی در ادامه با بیان این که گیلان در بحث گردشگری عقب مانده است، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری پارک جنگلی سراوان بسیار زیاد است و می توان برنامه مختلف را به منظور جذب گردشگر در این منطقه انجام داد.

این مسئول افزود: از مردم، اصحاب رسانه، مدیران و نمایندگان مجلس می خواهم که بر کار ما نظارت کنند و نسبت به عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست حساسیت نشان دهند.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه از اختصاص ۱۶ میلیارد اعتبار به صورت شناور به منابع طبیعی گیلان خبر داد.   /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.