×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
معاون استاندار گیلان:  نیازمند فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی هستیم/ برگزاری یادواره شهدای کارمند گیلان

 

جمشیدنژاد، با بیان اینکه جامعه نیازمند بازشناسی جلوه های ایثار و شهادت است، گفت: شهدا زنده هستند و ما نیازمند فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی هستیم.

 

به گیلان پیام، علی اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نورانی و انصاری، استاندار و معاون استاندار شهید گیلان و شهدای کارمند استان، با بیان اینکه شهدا بزرگترین سرمایه خودشان را به مردم هدیه کردند، گفت: باید قدردان و قدرشناس کسانی باشیم که برای پایداری انقلاب و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند.

وی با تاکید بر لزوم شناساندن شهدا به جامعه به ویژه نسل جدید، تصریح کرد: بی تردید با برگزاری یادواره و مراسم بزرگداشت نمی توانیم نسبت به شهدا ادای دین کنیم و لذا باید متناسب با نیاز روز جامعه به معرفی الگوهای برجسته ایثار و شهادت بپردازیم.

این مقام مسئول، با اشاره به گذشت ۳۷ سال از شهادت شهیدان انصاری و نورانی، یادآور شد: امسال سه ویژه برنامه برای بزرگداشت شهدای کارمند استان با محوریت شهیدان انصاری و نورانی پیش بینی شده است. ان شاءالله از سال آینده با همکاری و همفکری خانواده های این عزیزان نسبت به برگزاری مراسم بهتر، باشکوه تر و متناسب با مقتضیات زمان اقدام خواهیم کرد.

جمشیدنژاد، با بیان اینکه جامعه نیازمند بازشناسی جلوه های ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: صداوسیما ظرفیت خوبی برای معرفی شهدا و خانواده های بزرگوار آنان است.

معاون استاندار گیلان، فراگیر بودن و حضور اقشار مختلف در جریان پیروزی انقلاب را یکی از ویژگی های ارزشمند انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: بی تردید همین ویژگی برای استمرار انقلاب نیز باید وجود داشته باشد.

وی به شهادت رساندن زنان و کودکان را مصداق بارز تروریسم دانست و اضافه کرد: دشمن در جنگ تحمیلی به افراد بی دفاع هم رحم نکرد و غیر نظامیان را آماج گلوله های خود قرار داد.

جمشیدنژاد، با اشاره به آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا…»، یادآور شد: شهدا زنده هستند و ما نیازمند فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی هستیم و تقویت این فرهنگ غنی امکان پذیر نیست؛ مگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در قالب چنین مراسماتی تحقق پیدا می کند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.