×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
با حضور معاون فرماندار شهرستان رشت؛  مراسم تحلیف بهراد ذاکری، عضو علی البدل شورای شهر برگزار شد/ شکریه مشاور عالی اقتصادی شورا شد

 

 

چهل و پنجمین جلسه صحن شورا با حضور معاون فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، در این جلسه، تودیع جلال الدین محمد شکریه به دلیل استعفا از صحن شورا برگزار و مراسم تحلیف بهراد ذاکری، عضو علی البدل پنجمین دوره شورای شهر رشت، برگزار گردید.

فاطمه شیرزاد، منشی شورای شهر رشت، ضمن خیر مقدم به انصاری، معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رشت، اظهار کرد: امروز مراسم تحلیف بهراد ذاکری در صحن شورا برگزار می شود.

عضو هیات رئیسه شورا، بخشی از وصیت نامه شهید هادی اصغر نژاد را قرائت کرد و یاد همه شهدای جنگ و انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

رئیس شورای شهر رشت، از همراهی جلال الدین محمد شکریه در زمان حضورشان در شورای شهر، تقدیر کرد و افزود: با مصوبه شورا، شکریه به عنوان مشاور عالی مالی و اقتصادی شورای شهر با شورای پنجم همکاری خواهند داشت.

 امیر حسین علوی، ضمن خیر مقدم به معاون فرماندار شهرستان رشت و هیات همراه اظهار کرد: در این جلسه مراسم تحلیف بهراد ذاکری، عضو جدید شورای شهر رشت، برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با حضور عضو جدید شورا، روند فعالیت های شورای پنجم بیشتر گردد.

مطالبات مردم باید در اولویت شورا قرار گیرد

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان رشت در صحن شورا، از زحمات شکریه در کسوت شورای شهر تقدیر نمود و تاکید کرد: ایشان منشا خیر بودند و امیدواریم این اثر تداوم داشته باشد.

انصاری برای بهراد ذاکری ابراز توفیق نمود و تصریح کرد: جایگاه شورا به لحاظ قانونی و عقلی مشخص است و تصمیم های جمعی مسلما پخته تر است.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی و نظارت شوراها بر عملکرد شهرداریها تصریح کرد: در کلام خدا و روایات به اصل شورا توجه ویژه ای شده است. وظایف شورا متنوع است. امروزه نقش شوراها، به مثابه کنشگران مرزی هستند بدان معنا که با وجود آنکه جزو ارکان حکومت هستند اما برآمده از مردم هستند و مرجعیت مردم را بر عهده دارند.

 انصاری افزود: مدیریت مطالبات مردم یکی از کارهای ضروری شوراست و اگر نتوانیم درخواست های شهروندان را اولیت بندی و برآورده نماییم، سرمایه اجتماعی مردم را از دست می دهیم و در شرایط کنونی کشور با تنوع مشکلات، نقش شوراها تعدیل و اولویت بندی مطالبات و برآوردن آن است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری همچنین گفت: با این رویکرد، بر فرهنگ شهروندی نیز می توان برنامه ریزی کرد. اگرچه همه مطالبات کردم در این شرایط برآوردنی نباشد ولی باید اولویت بندی گردد تا اعتماد شهروندان را از دست ندهیم. شهر رشت مشکلاتی دارد که باید برای آن برنامه داشت.

انصاری ادامه داد: آموزش و آگاهی شهروندان به حقوق و تکالیف شهروندی نقش موثری در توسعه شهر خواهد داشت. و در چنین شرایطی مدیریت شهری آسانتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: مدیریت مطالبات مردم باید در دستور کار شورای شهر رشت قرار گیرد.

 سپس، مراسم سوگند بهراد ذاکری، عضو جدید شورای شهر رشت، با حضور نماینده فرماندار شهرستان رشت برگزار گردید. متن سوگند نامه توسط اسماعیل حاجی پور قرائت و عضو جدید شورای شهر رشت، قسم یا کرد که به وظایف خود در شورای شهر و رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نماید.

در ادامه، ضمن تقدیر و تجلیل از جلال الدین محمد شکریه، متن ابلاغیه جدید وی قرائت گردید و عضو پیشین شورای پنجم و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کشور به عنوان مشاور عالی مالی و اقتصادی شورای شهر رشت، منصوب گردید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.