×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهردار رشت در جمع اصحاب رسانه های مجازی خبر داد:  انعقاد تفاهم نامه برای ۱۶ پروژه عمرانی شهرداری در حوزه سرمایه گذاری

 

 

 

اولین نشست رسانه ای شهردار رشت با رسانه های مجازی استان دردفتر ساختمان مرکزی شهرداری رشت برگزار شد.

 

به گزارش گیلان پیام، دکتر مسعود نصرتی ضمن عذر خواهی از وقفه ایجاد شده در برگزاری مصاحبه های رسانه های در ماههای اخیر تصریح کرد: وجود یک سیستم ۵۰ نفره از رسانه های مجازی در شهر رشت بسیار قابل تامل است، و این نشان از فعالیت و تلاش مردم این شهر در عرصه فرهنگی دارد. همچنین مشکلات شهرداری رشت با مکانیسم جدید در حال تغییر است.

دکتر مسعود نصرتی مسدود شدن حساب مالی شهرداری را یک فاجعه خواند و گفت: بسته شدن بیش از بیست بار حساب شهرداری در طول ۸ ماه گذشته بسیار اسف بار است، شهر رشت با وجود یک ارا قطعی در حوزه مدیریت شهری و باخذ فرصت یک ساله در سنوات گذشته نتوانسته بدهکاری های خود تسویه حساب کند،لذا شورای پنجم شهردار منتخب این شورا پس از مواجه با بیست و یک پرونده درطی حدود یک سال اخیر خوشبختانه توانست هر بیست و یک پرونده را تسویه کند.

وی از وجود ۷۴ چک برگشتی موجود از سالهای گذشته در شهرداری خبر داد و یاداور شد: امید است دیگر وارد بازی جدیدی نشویم و این ۷۴ چک برگشتی را جمع و شاهد دور و تسلسل مسدودی حساب های شهرداری نباشیم.

شهردار رشت با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه برای ۱۶ پروژه در حوزه سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: برای اجرای این این پروژه ها با مراجعه ۱۰۷ سرمایه گذار روبرو بوده ایم که این بذای شهر رشت بسیار ارزشمند است.

او گفت: در ۶ هفته متوالی ۶ پروژه افتتاح و ۶ پروژه کلنگ زنی خواهد شد. برای پروژه هایی که در چهارچوب پیمانکاری است و مابقی پروژه های قابل تعریف در بودجه ۹۷ چه به صورت ملکی و چه به صورت نقدی تامین مالی انجام شده است.

دکتر نصرتی افزود: برای ۳۴ پروژه ۳۴ مدیر پروژه گذاشته شده است و از این تعداد. برای ۲۰ پروژه کلان مقیاس ۲۰ مدیر پروژه نیز تعریف شده است.

شهردار رشت اذعان داشت: سال گذشته ۲۵ هکتار قطعات تفکیکی مسکونی و تجاری و تملک مسیر صورت گرفته که در این زمینه تامین مالی ها فقط برای پروژه های عمرانی با موافقت شورا صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای ایرانی که وابسته به تولید زیرساخت هستند درصنعت ساختمان با مشکل مواجه شده اند و کسی الان پروانه ساخت دریافت نخواهد کرد. شهرهایی که زیرساختهای آماده دارند نسخه خود را پیچیدند، حال شهری مثل رشت که با مشکلات دفن زباله بهداشتی، عدم وجود پارکهای محله ای، عدم وجود خانه فرهنگ و فرهنگسراها و….با مشکلات عدیده ای مواجه و کار را به سختی پیش خواهد برد.

مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت و نیاز بازنگری طرح تفضیلی در شهر رشت خاطرنشان کرد: در طول ۸ ماه اخیر ۵۱ مورد بازنگری صورت گرفت که در مرحله تصویب نهایی است تابا پیشبرد حداقلی ها رونقی در شهر ایجاد شود.

شهردار رشت در اشاره به داشته های شهر رشت از صنعت گردشگری سخن گفت و خاطرنشان کرد: با هم اندیشی های صورت گرفته در اتاق شکوفایی شهر رشت با شش کارگروه به این نتیجه رسیدیم که رشت باید در صنعت گردشگری پیشاهنگ شود و رشت به عنوان رشت ۲۰۲۰ در مسیر شهرهای راه ابریشم مطرح گردد.

مسعود نصرتی در اشاره به انتخاب مریم رضاطبع به عنوان مدیر اجرایی امور رسانه و برنامه ریزی وی در امور رسانه با متد جدید از اول تیرماه خاطرنشان کرد: رشت نیازمند معرفی در عرصه ملی است و ارتباط با سرمایه گذاران احتیاج به محتوای مناسب برای برند سازی شهر رشت دارد و برای این کار در بودجه ۹۷ ردیف رسمی تعریف شد .

وی افزود: انتظار این است تا با کمک هم رشت به اندازه ای که لایقش هست معرفی شود و کارنامه و پیشینه شهر این را نشان میدهد که نمی گذارند سرمایه گذاران در این شهر ورود کنند ما باید این سد و تابو را بشکنیم.

شهردار رشت از اتمام مسدودی حساب شهرداری خبرداد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد بدهی ها پرداخت و سیصد میلیارد تومان منابع ملکی نیز ازاد شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.