×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان گیلان: نیاز به سبک زندگی عقلانی در مصرف انرژی برق داریم

 

موضوع استفاده بهینه از انرژی برق در نماز جمعه توسط ائمه جماعت شهرستانها و شهرهای استان تبیین خواهد شد و از مردم فهیم و شریف استان گیلان در این زمینه در خواست خواهد شد تا از اسراف در استفاده از انرژی بپرهیزند و بطورصحیح، منطقی و عقلی از انرژی برق استفاده نمایند.

به گزارش گیلان پیام، حضرت آیت الله حاج رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت در نشست با  مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن تشکر از مهندس بلبل آبادی به جهت ارائه گزارش جامع و کامل در حوزه صنعت برق استان که بیانگر ترقی و پیشرفت استان گیلان در صنعت برق بود و بسیار امیدوار کننده و دلگرم کننده بود،گفت: وضعیت مصرف در بخش های مختلف برق، آب و گاز وضعیت مناسب و خوبی نیست و باید در این زمینه به توصیه های دین مقدس اسلام و روش زندگی بزرگان دین توجه کرد و آن را در سرلوحه زندگی خود قرار داد. ما نیاز به سبک زندگی عقلانی داریم و همانطور که قوه تفکر و عقلانیت در دین مقدس اسلام مورد توجه و تاکید قرار گرفته است باید به آن توجه کنیم و کارهای خود را بر اساس عقل و عقلانیت انجام و مدیریت کنیم. عقل باید راهنما و چراغ انسان در انجام هر کاری باشد و نقش راهبری و هدایت را در زندگی ما داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق، گفت: باید از طریق رسانه های جمعی و تبلیغات در زمینه استفاده از انرژی برق آگاه سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شود. بطور حتم موضوع استفاده بهینه از انرژی برق در نماز جمعه در شهرستانهای مختلف توسط ائمه جماعت تبیین خواهد شد و از مردم فهیم و شریف استان در این زمینه در خواست خواهد شد تا از اسراف در استفاده از انرژی بپرهیزند و بطورصحیح، منطقی و عقلی از انرژی برق استفاده نمایند. اگر با روشهای درست و بطور منطقی و معقولانه از مردم بخواهیم که در استفاده از انرژی از اسراف پرهیز کنند بطور حتم آنها این موضوع را خواهند پذیرفت و در مدیریت مصرف، مشارکت فعالانه و آگاهانه ای را خواهند داشت. طراحی و معماری ساختمانها به روش صحیح و مهندسی که از هدر رفت انرژی جلوگیری کنند از دیگر روش هایی است که در بحث مدیریت مصرف باید به آن توجه ویژه شود.

گفتنی است که به مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با حضرت آیت الله حاج رسول فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت دیدار و در خصوص مدیریت بهینه انرژی برق گفتگو نموند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.