×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نحوه اجرای پروژه کانون سلامت در محلات گیلان تبیین شد

با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان ذی ربط، نحوه اجرای پروژه کانون سلامت محله در محلات گیلان، تبیین شد.

به گزارش گیلان پیام، با حضور دکتر یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسوولان و کارشناسان ذی ربط، نحوه اجرای پروژه کانون سلامت در محلات استان گیلان تبیین شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه در این نشست، گفت: همان گونه که در روستاها، خانه های بهداشت، نقطه اتصال جمعیت روستایی با دستگاه سلامت می باشند، کانون سلامت محله نیز باید به عنوان نقطه اتصال جمعیت شهری با دستگاه سلامت مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که کانون سلامت محله می تواند در افزایش سواد سلامت مردم اثر گذار باشد، اظهار داشت: متولیان امر کانون سلامت محلات باید با برقراری ارتباط با مردم و افزایش سطح سواد سلامت آنها برای پیشگیری از بیماری ها و ارتقای خود مراقبتی، نقش ایفا کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطر نشان کرد: بر قراری ارتباط دو سویه بین جامعه و دانشگاه از مهمترین اهداف طرح کانون سلامت محله می باشد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجرای آن را در سال جاری در دستور کار خود قرار داده است. وی ادامه داد: جهت تسریع در اجرای برنامه اجتماعی سازی مقوله سلامت، بزودی سامانه ساماندهی این برنامه در دانشگاه راه اندازی می شود.

دکتر یوسف زاده چابک، تاکیدکرد: تقویت نظام بهداشت شهری از دیگر اهداف اجتماعی سازی مقوله سلامت می باشد که در این خصوص تقویت زیر ساخت های دانشگاه به ویژه در دو حوزه بهداشت و اجتماعی، ضروری به نظر می رسد.

دکتر علی داودی- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن ارایه گزارشی از روند اجرای طرح کانون سلامت محلات در گیلان، گفت: جهت اجرای طرح سلامت محله در گیلان، تیم های اجرایی از حوزه معاونت بهداشتی و معاونت اجتماعی تشکیل شده است که اعضای این تیم با همت مردم محله سعی خواهند کرد، با شناسایی مشکلات سلامت مردم و ارتقای سواد سلامت آنان زمینه ارتقای سلامت جامعه را فراهم نمایند.

وی افزود: در حال حاضر شناسایی پتانسیل های سلامت در استان و تقویت زیرساخت های لازم برای اجرای این برنامه، در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، قرار دارد.انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.