×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بخش بازرگانی و مدیریت فروش می بایست یکی از ارکان اصلی واحدهای صنعتی باشد

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : یکی از مشکلات اصلی اکثر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی علاوه بر تقاضا در بازار، مشکل نقدینگی است .

به گزارش گیلان پیام ، احمد علی شهیدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان یکی از مشکلات اصلی اکثر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی علاوه بر تقاضا در بازار، مشکل نقدینگی دانست و گفت : شاید در نگاه اول دریافت تسهیلات گره گشا باشد. اما بسیاری از فعالان اقتصادی براین باورند که تولیدکنندگان با دریافت تسهیلات متحمل هزینه‌های سرسام‌آوری می‌شوند که توجیه اقتصادی ندارد ومنافع تولید‌کننده را تأمین نمی‌کند .

وی در ادامه بیان داشت :  در بازار و دنیای امروز طبیعی است که واحد صنعتی باید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر تولید نماید . صرف دریافت تسهیلات گره گشای مشکل صنعت ما نیست لذا بخش بازرگانی و مدیریت فروش می بایست یکی از ارکان اصلی واحدهای صنعتی باشد.

شهیدی افزود : برگزاری دوره های آموزشی در سطوح مدیران ، کارشناسان و کارگران واحدهای صنعتی در خصوص روشهای نوین بازاریابی ، تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه شامل عضویت واحدهای صنعتی در بورس و فرابورس و مشارکت بنیاد برکت ، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی به جهت تامین منابع مالی غیر بانکی از مجموعه اقدامات صنایع کوچک در این خصوص می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص حمایت از صنایع دانش بنیان به ویژه در قالب صنایع کوچک، بیان داشت : در صورتیکه شرکت های تولیدی شرایط مستعد دانش بنیان شدن را داشته باشد شرکت شهرکهای صنعتی جهت کمک به اخذ گواهی دانش بنیان با پرداخت کمک هزینه به مشاورین  ذیصلاح به این فرایند کمک خواهد کرده و بعد از ثبت و دریافت گواهی دانش بنیان شرکت شهرکهای صنتعتی با معرفی واحد به صندوق شکوفایی و نوآوری از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار خواهدند شد.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در خصوص توسعه فعالیت صنایع و دردسترس بودن مواد اولیه در استان گیلان بیان داشت : در جهت توسعه ، توسعه مکان محور  بر روی تولیدات سازگار و همگن با اقلیم مانند چای ، زیتون ، شالیکوبی و شیلات به تعریف خوشه های صنعتی کسب و کار پرداختیم که در راستای تحقق خوشه های صنعتی زنجیره ارزش تولید بررسی این محصولات استراتژیک از ابتدای کاشت و صادرات برنامه ریزی می شود. از آنجا که آموزش به کشاورزان در جهت کاشت علمی محصولات تا ارتقاء تکنولوژی در واحد صنعتی مرتبط با محصولات در جهت کیفیت بهتر محصولات و در نهایت کمک به صنایع بسته بندی و حتی توسعه صادرات این محصولات در صنایع کوچک صورت می پذیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.