×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس پارک علم و فناوری گیلان:  تاسیس منطقه ویژه علم و فناور در گیلان ضروری است

 

 

رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان با تأکید برضرورت تأسیس منطقه ویژه علم و فناوری در این استان، گفت: در حال حاضر پنج استان کشور مجهز به منطقه ویژه علم و فناوری هستند.

 

به گزارش گیلان پیام، مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید پارک علم و فناوری استان گیلان با حضور مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل پارک علم و فناوری گیلان برگزار شد.

رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان در این مراسم با تاکید بر ضرورت تاسیس منطقه ویژه علم و فناور در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۵ استان کشور مجهز به مناطق ویژه علم و فناوری است.

علی باستی با بیان اینکه ۲۵۰ هسته، شرکت و واحد فناور در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: پارک علم و فناوری گیلان، ۵۰ شرکت دانش بنیان دارد.

وی در ادامه با اشاره به فضای کاری پارک علم و فناوری گیلان، گفت: پارک علم و فناوری گیلان ۱۵ هزار متر مربع فضای کالبدی با ۲۵۰ واحد فناور، ۵۰  شرکت دانش بنیان و مجتمع تحقیقاتی فشتام را  است که همه این مجموعه ها از نقاط قوت پارک علم فناوری استان محسوب می شود.

باستی با اشاره به شورای پارک و استفاده از خرد جمعی موجود در این سازمان، بر استقرار صندوق پژوهش و فناوری تاکید کرد و یادآورشد: تقویت ارتباطات به منظور استفاده از ظرفیت های دانشگاه و فرصت های مهم استان از موضوعات مهمی است، که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: گیلان در موقعیت جغرافیایی مناسب قرار گرفته و این استان می تواند در بسیاری از حوزه ها موفقیت های بسیار زیادی کسب کند.

رئیس جدید پارک علم و فناوری گیلان در ادامه به برنامه های خود در ۵ فصل اشاره و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر، توسعه سرمایه انسانی، جذب منابع مالی، تقویت دبیرخانه فن بازار و دبیرخانه پارک علم و فناوری و توسعه همکاریهای بین المللی و توسعه نظام فناوری بومی براساس رسالت دانشگاه ها و مراکز علمی موجود از مهمترین برنامه ها در پارک علم و فناوری استان خواهد بود.

در پایان این مراسم ضمن نقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های ۲۰ ساله مجید متقی طلب رئیس سابق پارک علم و فناوری گیلان « علی باستی» به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.