×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:  خانواده های شهدا در پیروزی دفاع مقدس نقش آفرینی کردند

 

 

پاکاری، رهبری داهیانه حضرت امام به تاسی از مکتب عاشورا را یکی از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل عمده و موثر این پیروزی، خانوادههای معظم و معزز شهدا و ایثارگران بودند که در ابعاد مختلف نقشآفرینی کردند.

 

به گزارش گیلان پیام،، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز، ۳ خرداد در آیین نکوداشت و تجلیل از خانوادههای گرانقدر ۵۳ شهید عملیات بیتالمقدس شهرستان رشت که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر در تاریخ دفاع مقدس و ملت ایران بزرگ است که حضرت امام به آن لقب مافوق طبیعی دادند و فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

وی با بیان اینکه سوم خرداد جهانیان را شگفت زده کرد، افزود: توان نظامی و دانش فنی و دلاوریها و رشادتهای رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و به ویژه در آن مقطع باعث شد همه معادلات سیاسی و غیر سیاسی دنیا در قبال جمهوری اسلامی ایران بر هم بخورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت گرامیداشت سوم خرداد به عنوان یک روز ملی، گفت: در تقویم رسمی کشور سوم خرداد روز «ایثار، مقاومت و پیروزی» نام گرفته  و لذا بر ماست که همواره قدرشناس فداکاریها، مجاهدتها و جانفشانیهای کسانی باشیم که در خلق چنین روزهایی نقش داشتند و باید این سنت را در راستای نهادینهسازی فرهنگ ایثار و شهادت به نسلهای بعدی منتقل کنیم.

پاکاری، با بیان اینکه همه آحاد ملت در قبال ترویج فرهنگ غنی و ارزشی ایثار و شهادت مسئول هستند، خاطرنشان کرد: شهدای عزیز در همه صحنههای دفاع مقدس با روحیه ایمان و رشادت خاص خودشان توانستند با حداقل امکانات و تجهیزات در مقابل دشمنی ایستادگی کنند که استکبار جهانی و ابرقدرتها حامی آن بودند و سرانجام به پیروزی برسند.

وی قدرت ایمان، توکل به خدا و رهبری داهیانه حضرت امام به تاسی از مکتب عاشورا را یکی از عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل عمده و موثر این پیروزی، خانوادههای معظم و معزز شهدا و ایثارگران بودند که در ابعاد مختلف نقشآفرینی کردند.

این مقام مسئول، نقش و جایگاه خانوادههای بزرگوار شهدا را کمتر از نقش و جایگاه عزیزان شهیدشان ندانست و متذکر شد: خانوادههای شهدا چه در تربیت و ترغیب رزمندگان برای اعزام به صحنههای جهاد و مقاومت و چه در صبر و شکیبایی بعد از شهادت فرزندان و همسرانشان خوش درخشیدند و با پذیرفتن مسئولیت خانواده کار بزرگی انجام دادند.

مدیرکل بنیاد گیلان ادامه داد: امروز فرزندان شهدا که در دامان مادران نمونه پرورش یافته و نمایندگان شایسته پدرانشان هستند، در عرصههای مختلف منشا اثر بوده و به نظام اسلامی خدمت میکنند لذا باید قدر این سرمایههای ارزشمند را بدانیم.

پاکاری، با اشاره به حضور بانوان در عرصههای دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب علاوه بر نقشهای حمایتی، کمکرسانی و پشتیبانی از جبههها، اظهار کرد: گیلان ۳۳ شهیده و چندین جانباز زن دارد که نشاندهنده نقشآفرینی بانوان در مسیر تکوین، حفظ و شکوفایی انقلاب است.

وی با بیان اینکه جایگاه خانوادههای شهدا در حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب و نظام بسیار والاست، گفت: امام راحل خانوادههای شهدا را چشم و چراغ ملت دانستند و مقام معظم رهبری از آنان به عنوان آبرو و حیثیت ملت و مملکت نام بردند لذا همه میدانیم که تکریم و قدردانی از خانوادههای شهدا و ایثارگران در واقع تکریم و قدردانی از پشتوانههای عزت، اقتدار و سربلندی این کشور است و باید همواره مدیون شهدا و خانوادههای آنان باشیم.

مدیرکل بنیاد گیلان، شهدای مدافع حرم را ادامهدهنده راه شهدای دفاع مقدس دانست که همان سیره امام حسین(ع) و مکتب عاشوراست و یادآور شد: شهدای مدافع حرم توانستند در عرصههای جهانی پدیدههای خطرناکی مانند داعش که دشمنان اسلام در مسیر رشد و تعالی مسلمانان قرار دادهاند را نابود کنند و حماسههای جاویدان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) از خودشان بر جای بگذارند.

پاکاری، با بیان اینکه امروز درمان و معیشت از عمدهترین نیازهای والدین و همسران شهداست، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش میانگین سنی خانوادههای شهدا توجه به سلامت و درمان آنان جزو اولویتهای بنیاد شهید است که خوشبختانه با ظرفیتهای قانونی ایجاد شده، تا حدی این نیازها را پوشش دادیم.

وی از افزایش ۲۵ درصدی مستمری والدین شهدا در قانون بودجه سال ۹۷ خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر از والدین شهدا تحت پوشش طرح «پایش سلامت» و حق پرستاری قرار گرفتند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.