×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در سال گذشته محقق شد : پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط گیلانیان

??? ???? ۲ ??????? ? ۳۰۰ ?????? ???? ???? ?? ???????

 

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان گیلان گزارشی از عملکرد ستاد زکات استان و نحوه جمع‌آوری زکات فطریه ارائه داد.

 

به گزارش گیلان پیام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد آزمایش، رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه زکات مسئولیت ثبت و ضبط این فریضه الهی را دارد گفت: این نهاد متولی اصلی در بحث جمع‌آوری و هزینه کرد زکات است و امیدواریم مردم نوع‌دوست گیلان همچون گذشته زکات خود را به این نهاد برای کمک به نیازمندان واقعی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم خودشان نیازمندان را می‌شناسند و زکاتشان را به آن‌ها پرداخت می‌کنند و برخی از مؤسسات هم خودشان اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند افزود: این کار متأسفانه موجب می‌شود تا آمار به ستاد دبیرخانه زکات ارائه نشود و به دنبال آن هزینه کردهای واقعی هم مشخص نمی‌شود.

حجت‌الاسلام آزمایش به تعامل کمیته امداد و مؤسسات مردم‌نهاد برای کمک به حل مشکلات محرومان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد مخالف حضور مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد برای جمع‌آوری فطریه در سطح شهر نیست اما انتظار می‌رود که پس از گرفتن مجوز از ستاد زکات استان اقدام به برپایی ایستگاه‌های جمع‌آوری نذورات کنند و همچنین صندوق‌ها را شماره‌گذاری کرده و سپس مبلغی که جمع‌آوری می‌کنند را به دبیرخانه اعلام کنند تا ثبت و ضبط شود.

وی با ابراز خرسندی و قدردانی از پرداخت به موقع زکات توسط مردم نوع دوست گیلان، اظهار کرد: سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شد که سهم استان از زکات فطریه نزدیک به سه میلیارد تومان بود.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد گیلان  بابیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی درزمینه تبلیغ زکات می‌تواند از طریق مبلغانی که در مساجد و روستاها در حال تبلیغ، سخنرانی و نماز جماعت هستند کمک کند افزود: امام جماعت مسجد به‌عنوان محور و هیئت‌امنای مسجد به‌عنوان اعضا می‌توانند فطریه جمع‌آوری‌شده را خودشان به‌صورت مستقیم بین نیازمندان روستا تقسیم کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.