×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمینه برای حضور تجاری گیلان در روسیه فراهم است

 

 

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه زمینه برای حضور تجاری گیلان در روسیه فراهم است گفت: نادیده گرفتن بازار روسیه، برای گیلان آسیب بزرگی است.

 

به گزارش گیلان پیام، فرهاد دلق پوش در نشست بررسی وضعیت حضور در بازارها و نمایشگاه های روسیه که در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید گفت: مدیران واحد های صنعتی با نگاه صادراتی از موقعیت های مختلف جهت حضور در بازارهای کشور روسیه نهایت استفاده را ببرند.

رئیس سازمان صنعت ومعدن وتجارت استان گیلان با اشاره به لزوم رویکرد جذب سهم بازار بیشتر تولیدات داخلی در فضای بین المللی، اظهار داشت: نباید برنامه های صادراتی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان و مدیران واحدهای تولیدی، به صورت منطقه ای باشد و برای برندهای صنعتی کل کشور می تواند برنامه ریزی نماید.

دلق پوش عنوان کرد: صاحبان برند و محصولات با کیفیت باید در بازارهای روسیه عرض اندام کنند و از موقعیت های نمایشگاهی از جمله نمایشگاه کراسنودار روسیه، برای شناسایی کالاهای گیلانی و ایرانی به نحو مطلوب بهره برداری کنند.

وی گزینش و اعزام محصولات با کیفیت وصاحب برند را جهت اعزام درنمایشگاههای بین المللی بسیار حائز اهمیت دانست و خطاب به رئیس اتاق بازرگانی استان و مسئولین برگزار کننده نمایشگاه تاکید کرد: باید برای حضور در روسیه وسایر نمایشگاههای بین المللی، استراتژی و برنامه مطلوب و سنجیده ای داشته باشیم و از کالاها و برندهای مرغوب در فضای نمایشگاهی استفاده نماییم تا حیثیت وهویت کالای مطلوب وایرانی در بازارهای جهانی تضمیین شود فقط در این صورت است که جای پای کالای ایرانی در آن کشورها باز می شود و یک رابطه تجاری پایدار شکل می گیرد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، خروجی مناسب از حضور در نمایشگاه فراملی را مهم ارزیابی کرد و گفت: قراردادهای تجاری جهت کسب بازارهای هدف در نمایشگاه ها با حفظ ضوابط حقوقی و پروتکل های تجاری باید آماده گردد تا به سرعت منتج به نتیجه مطلوب گردد.

دلق پوش در بخش دیگر از سخنان خود به عدم وجود واحد و ساختار بازاریابی در کارخانجات صنعتی، بعنوان مشکلی بزرگ یاد کرد و اذعان کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در حوزه فروش دچار مشکل هستند و در چارت و تشکیلات اداری آنها واحد بازاریابی قدرتمند و کارآمدی مشاهده نمی شود. این واحدها از موقعیت های تجاری به نحو مطلوب استفاده نمی کنند و به نظرم این رویکرد باید با نگاه صادرات محور تغییر یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نادیده گرفتن بازار کشورهای حوزه خزر به ویژه روسیه را ضربه بزرگی برای واحدهای صنعتی گیلان دانست و گفت: روسیه و ایران هم اکنون بهترین روابط سیاسی را دارند و زمینه گسترش تبادلات و مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه در همه زمینه ها به خوبی فراهم است.

دلق پوش ایده تدوین بسته حمایتی برای تشویق واحدهای تولیدی در بازار صادراتی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: قطعا برای ورود مواد اولیه، ماشین آلات و پرداخت تسهیلات در کارگروه رونق تولید برای واحدهای صادراتی با اولویت ویژه اقدام خواهد شد. همچنین برخورداری از تخفیفات ویژه نمایشگاهی برای شرکت های صادرات محور نیز، در دستور کار خواهد بود.

گفتنی است، این نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصد و با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در شهر کراسنودار روسیه در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.