×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

ظریف

 

منابع خبری از قرائت بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ پس از این نشست ( ساعت ۱۳ به وقت تهران ) خبر داده اند.

به گزارش گیلان پیام، رویترز ساعتی پیش گزارش داد ایران به همراه کشورهای پنج بعلاوه یک ، بر سر موضوع هسته ای ایران به جمع بندی رسیده اند.   منابع خبری از قرائت بیانیه مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵  پس از این نشست ( ساعت ۱۳ به وقت تهران ) خبر داده اند.

کاترین ری سخنگوی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسماً برگزاری نشست مشترک وزرای خارحه ایران و ۵+۱ در ساعت ۱۳ به وقت ایران و پس از آن نشست خبری در محل آستریا سنتر را تائید کرد.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: گفتگوها در وین درحال پیشرفت واقعی است، اما نقاط اختلافی کلیدی و مهم از جمله برخی تحریم ها حل نشده اند.
وی در ادامه گفت:”ایران گام هایی برای بسته شدن همه مسیرهایی که برای سلاح هسته ای در اختیار دارد، برخواهد داشت و در پاسخ به آن، تخفیف تحریم ها مرتبط با برنامه هسته ای را می تواند بدست آورد. این، اصل این مذاکره است که بیش از یک سال ونیم است ادامه دارد.”
دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم بیانیه داد: در صورت عدم وجود مشکل، قرار است ساعت و زمان اعلام جمع بندی مذاکرات را فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کند.
اکثر خبرگزاری ها زمان اعلام جمع‌بندی مذاکرات را بعد از جلسه عمومی وزرای خارجه ایران و شش کشور گروه ۱+۵ اعلام کرده اند.
ظریف وزیر امور خارجه هم ساعاتی پیش در پاسخ به پرسش خبرنگاران، درباره پایان مذاکرات، از اتمام احتمالی آن در امروز سه شنبه خبر داد.

رویترز ساعتی پیش (ساعت ۱۰ ) گزارش داد ایران به همراه کشورهای پنج بعلاوه یک ، بر سر موضوع هسته ای ایران به جمع بندی رسیده اند.  رویترز اضافه کرده این خبر را از یک دیپلمات ایرانی به دست آورده است .

خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه: مراسم امضای سند جمع بندی مذاکرات ایران و ۱+۵ ساعت ۱۵:۳۰ (امروز) به وقت تهران در محل دفتر سازمان ملل متحد در وین اتریش برگزار می شود.

«بی بی سی انگلیسی» به نقل از یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی: سند جمع بندی هسته ای ایران و ۱+۵ امضا شد./صدا و سیما

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.