×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آخرین وضعیت گل سوسن چلچراغ در پنجم خرداد ماه ۹۷

 

 

در آخرین بازدید که از وضعیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ به عمل آمده ، وضعیت این گیاه خوب بود و پیش بینی می شود تا ۱۰ روز آینده ، این اثر طبیعی ملی به گل بنشیند .

 

به گزارش  گیلان پیام، روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان مصطفی فلاح ، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : امسال به دلیل موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری ، احتمالا با شرایط موجود ، زمان شروع گلدهی با تاخیر از نیمه خرداد شروع شود .

فلاح همچنین گفت که بارش برف و یخ بندان اردیبهشت ماه امسال ، بر بسیاری از درختان و گیاهان از جمله گردو ، راش و گل سوسن چلچراغ تاثیر گذاشته است .

او گفت : آفت طبیعی این گل که نوعی حشره به نام Lilioceris faldermni است که محیط بانان همه روزه به صورت و دستی اقدام به جمع آوری این آن و انتقال آنان به مناطق دور دست می نمایند . با این اقدام جمعیت این آفت کنترل و احتمال آسیب رساندن آن به گل از بین خواهد رفته است .

وی در ادامه افزود : با توجه به مراجعه زودتر از موعد علاقه مندان بازدید از گل ، از این عزیزان تقاضا می نماییم تا اخبار مربوط به وضعیت گل را از پورتال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به آدرس اینترنتی https://gilan.doe.ir دنبال نموده و بعد از اطمینان یافتن از زمان دقیق گلدهی ، به محل مراجعه کنند .

وی همچنین با اعلام این موضوع که رسالت و وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست ، حفظ و حراست از این اثر طبیعی می باشد ، از همه علاقه مندان به بازدید از گل درخواست کرد در هنگام بازدید ، با محیط بانان دلسوز حاضر ، کمال همکاری را داشته و به توصیه های آنان برای حفظ و حراست بهتر از این اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ گوش فرا دهند ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.