×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح های سالم سازی دریا در گیلان، پرچم سلامت می گیرند

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه ساماندهی سواحل و تفرجگاه ها در استانداری گیلان خبر داد: طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان، انجام می شود و طرح های سالم، پرچم سلامت می گیرند.
به گزارش گیلان پیام دکتر علی داودی – معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه ساماندهی سواحل و تفرجگاه ها که صبح امروزدر استانداری تشکیل شد، گفت: بررسی های میدانی و نمونه برداری از آبهای مناطق محدوده طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان انجام و تا نیمه خرداد به آنها ابلاغ می گردد و واحد هایی که رعایت موازین بهداشتی را انجام دهند، پرچم آبی و مراکزی که نیاز به اصلاحات دارند، پرچم زرد دریافت می کنند.
وی با اعلام اینکه در سال ۹۶، ۳۵ واحد طرح سالم سازی در نقاط ساحلی استان فعال بود و تعداد ۲۵ آمبولانس در ۳۵ طرح سالم سازی دریا مستقر شدند و مابقی آنها توسط هلال احمر استان پوشش داده شد.
وی درعین حال گفت: تقریبا تمام موارد غرق شدگی در نقاط ساحلی دریا در مناطق خارج از این محدوده ها اتفاق افتاده است، وی به همشهریان و مسافرین توصیه کرد: در صورت استفاده از مناطق غیر از مکانهای مشخص شده برای شنا مواظب موجهای شکافنده که به صورت موج نوار کف آلود در سطح دریا مشاهده می شود ، باشند زیرا شایعترین علت غرق شدگی در دریای خزر موجهای شکافنده یا ریپ کارنت می باشند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.