×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا:  ضرب العجل شورای اسلامی شهر جهت ساخت اِلمان دکتر حشمت

 

سی و سومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با دستور:

-تبادل نظر در خصوص طرح نهایی اِلمان مزار دکتر حشمت و تعیین زمان دقیق و نحوه اجرای پروژه در تالار شورا برگزار گردید.

به گزارش گیلان پیام، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با آرزوی قبولی عبادات شهروندان در ماه مبارک رمضان با اشاره به قرابت زمانی به روز آزادی خرمشهر،سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی را برگی زرین در تاریخ ایران دانست و مجاهدت و ایثار جوانان ایران اسلامی را مسبب رقم زدن این یوم الله معرفی کرد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از درگذشت حورا رفیعیان فعال محیط زیستی با سابقه شهر رشت،فعالیت سمن های زیست محیطی را در فضای سبز طبیعی در سالهای اخیر در راستای فرهنگسازی بسیار مؤثر دانست و خواستار حمایت همه مسئولین از فعالیت این گروه های مردم نهاد شد.

عاقل منش در ادامه با نقد از گذشت چندین سال از پیگیری ها در مورد احداث اِلمان دکتر حشمت و احیای مزار این مجاهد بزرگ جنبش جنگل عدم انجام این مهم را با توجه به جایگاه این شهید باعث شرمساری مدیریت شهری دانست.

این عضو شورای شهر اظهار داشت در سال گذشته با توجه به دغدغه همه اعضای شورای شهر و پیگیری های جدی صورت گرفته شهرداری موظف تامین اعتبار در این خصوص شد و همکاران شورا با درک اهمیت و عنایت ویژه به این موضوع در بودجه سال ۹۷ ردیفی برای این امر اختصاص دادند لیکن متاسفانه عدم هماهنگی مابین کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری باز هم علتی بر عدم اجرای این پروژه شد که این عدم هماهنگی باعث نارضایتی شهروندان گردیده است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ادامه داد فارغ از مقصریابی و پرداختن به حواشی در این مورد شورای محترم پنجم با تعیین یک ضرب العجل خواستار اجرای فوری این طرح البته پس از دریافت نظر کارشناسان در اسرع وقت میباشد.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تایید سخنان عاقلمنش و اشاره به دغدغه وی در این مورد از سالها قبل خواستار همکاری های لازم در تسریع اجرای این طرح شد.

دکتر علوی با تقدیر از رویکرد کلی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و اداره رشت در ایجاد تعامل مناسب با شهرداری با توجه به علاقه و مطالبه شهروندان در خصوص اجرای این طرح خواستار تجمیع اراده بین دو این نهاد و اجرای به موقع اِلمان دکتر حشمت شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.