×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در آیین افتتاح نمایشگاه مارلیک خبر داد:  آمادگی مدیریت شهری برای ایجاد موزه تخصصی در عمارت بلدیه

 

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، در آیین افتتاح نمایشگاه موزه باستان شناسی مارلیک، ضمن ابراز خرسندی از بازگشت جام های مارلیک گفت: ورود اشیای تاریخی و باستانی استان و نمایش آن در موزه رشت یک اتفاق مهم در حوزه گردشگری و میراثی است.

به گزارش گیلان پیام،دکتر سید امیر حسین علوی افزود: شایسته است تمام مردم گیلان بواسطه این اتفاق فرهنگی از موزه رشت بازدید نمایند و همه باید اطلاع داشته باشند و باید با تمام توان تلاش نماییم همه مردم گیلان از این اشیای باستانی بازدید نمایند.

وی با اشاره به حمایت های شورا و شهرداری در فرآهم آوردن مقدمات این رویداد فرهنگی تصریح کرد: سعی کردیم در حد امکان حمایت کنیم. البته می دانم که این گونه فعالیها نیازمند حمایتهای بیشتر است.

دکتر علوی با اشاره به بازدید کوتاه استاندار گیلان و حضور خالیش در مراسم اظهار کرد: خوب بود دکتر سالاری هم حضور داشتند و از نزدیک می توانستیم دغدغه های مدیربت شهری در حفاظت از بافت های میراثی و بازآفرینی را مطرح نماییم. استانی با این سرمایه میراثی نباید ظرفیت بروز استعدادهایش دراین سطح باشد و باید بسمت ایجاد موزه های تخصصی برویم.

وی تاکید کرد: برای راه اندازی موزه های تخصصی داخل رشت، دو نهاد مدیربت شهری و سازمان میراث فرهنگی باید با قدرت در کنار هم باشند. شورا و شهرداری در کنار سازمان میراث فرهنگی خواهد بود و با تمام توان در خدمت هستیم اما لازمه آن ایجاد زیر ساخت های فرهنگی است با تاکید بر حفظ سرمایه هایی که در رشت و گیلان است . و در این راه تلاش فعالین خودجوش میراث را باید ارج نهاد.

وی بر افزایش سطح همکاری با میراث فرهنگی تاکید کرد و ابراز کرد: ظرفیت ها با یک هم افزایی مناسب افزایش دهیم.

هدف پاسداشت میراث این مرز و بوم است و از این ظرفیت ها مزیت اقتصادی ایجاد نمود.

رئیس شورا افزود: استانهای دیگر در این مقوله پیشرو هستند و ما عقب مانده ایم و این ایراد بما هم وارد است و لی باید با شتاب به پیش برویم.

دکتر علوی تصریح کرد: برای من مایه فخر است که چنین اشیای بار ارزشی را در موطن خود می بینم. نسل جوان و آینده باید این ظرفیت را بداند و حفظ شود. بدین منظور مدیریت شهری اتوبوس رایگان برای بازدید دانش آموزان را فرآهم می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.