×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
امام جمعه رشت؛  عده ای که می گویند سایه جنگ را از کشور دور کرده اند، اشتباه می کنند

 

 

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه آمریکا به دنبال تعطیل کردن فعالیت هسته ای و موشکی ما، بازدید از مراکز نظامی ایران و توقف نقش آفرینی نظام جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه است، گفت: امروز آمریکا جرات ندارد علیه ایران اقدام نظامی کند.

به گزارش گیلان پیام  به نقل از ایسنا ،آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی روزه داری در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصت آمرزش گناهات بندگان از جانب خداوند است.

وی یکی از اثرات روزه داری را صبر دانست و افزود: انسان در طول زندگی برای رسیدن به اهداف و خواسته هایش باید با مشکلات متعددی رو به رو شود لذا ماه رمضان زمینه ساز تقویت صبر و شکیبایی در انسان برای گذر از سختی ها و مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، روزه داری را موجب رسیدن انسان به تقوای الهی دانست و گفت: انسان روزه دار اراده قوی دارد و لذا می تواند در برابر گناهان نیز از خود اراده نشان دهد و مرتکب گناه نشود.

این کارشناس دینی، گرسنگی و تشنگی ماه رمضان را یادآور گرسنگی و تشنگی روز معاد دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از اثرات فردی ماه رمضان، توجه به معاد است و انسان مومنی که همواره به یاد معاد و روز قیامت است، از گناهان دوری می کند.

وی کاهش ناهنجاری ها را از جمله اثرات اجتماعی ماه رمضان دانست و خاطرنشان کرد: آمار اعلام شده از سوی نیروهای قضایی و انتظامی نشان می دهد که مردم در ماه رمضان کمتر خلاف می کنند و جامعه آرامش و امنیت دارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که آمریکا و رئیس جمهور آن در برابر ملت ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند، اما برخی از افراد به گونه ای سخن می گویند که در واقع اعتراض به رهبری است، اما این را بدانند که ولایت فقیه خط قرمز مردم و نظام است.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه آمریکا به دنبال تعطیل کردن فعالیت هسته ای و موشکی ما، بازدید از مراکز نظامی ایران و توقف نقش آفرینی نظام جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه است، گفت: امروز آمریکا جرات ندارد علیه ایران اقدام نظامی کند لذا عده ای که می گویند سایه جنگ را از کشور دور کرده اند، اشتباه می کنند.

وی ملت ایران را حامی و مدافع انقلاب، ولایت و ارزش های اسلامی دانست و یادآر شد: در برخی از موارد مردم حتی از مسئولان هم جلوتر هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، رشد صفر درصدی جمعیت گیلان را نگران کننده دانست و عنوان کرد: دشمن به دنبال از بین بردن نسل ماست لذا این کاهش رشد جمعیت در کشور و استان ممکن است مشکلاتی را برای ما ایجاد کند لذا از مسئولان می خواهیم سیاست های تشویقی برای خانواده ها در نظر بگیرند.

وی سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را روز مقاومت ملی دانست و اضافه کرد: جوانان این مرز و بوم خون دادند، اما نگذاشتند کشور به دست بیگانگان بیفتد لذا امروز هم تا پای جان از میهن اسلامی خود دفاع می کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.