×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:  خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر خدمت به بهترین اقشار جامعه است

 

 

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در نشست صمیمی با پزشکان ایثارگر استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب، اظهار کرد: از دیدگاه من این جلسه بسیار ارزشمند است، زیرا دغدغه مندی شما نسبت به شانیت جامعه ایثارگری در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را نشان می دهد.

به گزارش گیلان پیام،پاکاری با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر، ۲۲ هزار جانباز و ۲ هزار و ۶۰۰ آزاده جامعه ایثارگری استان را تشکیل می دهند، تصریح کرد: در مجموع ۱۲۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه پزشکان ایثارگر علاوه بر خدمت رسانی به همه اقشار جامعه نسبت به جامعه ایثارگری تعلق خاطر و مسئولیت مضاعف تری دارند، گفت: اگر می خواهیم رضایتمندی جامعه هدف را داشته باشیم، ابتدا باید مشکلاتشان را به درستی بشناسیم و لذا چاره ای نداریم جز اینکه در متن خانواده های شاهد و ایثارگر باشیم.

این مقام مسئول، با اشاره به ظرفیت های قانونی برنامه ششم در حوزه خدمت رسانی به ایثارگران، عنوان کرد: برگزاری چنین جلساتی به ما کمک می کند تا ظرفیت ها و نیازهای روز جامعه هدف را بهتر و بیشتر بشناسیم، زیرا وضعیت ایثارگران ما نسبت به دو دهه قبل بسیار متفاوت شده است.

پاکاری، از فعالیت حدود ۳۰۰ نخبه و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در جامعه ایثارگری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۳ هزار نفر فعال قرآنی داریم و سال گذشته توانستیم برای نخستین بار جزو سه استان برتر در مسابقات کشوری قرآن و عترت شاهد و ایثارگر باشیم.

وی با بیان اینکه امروز جایگاه ایثارگران ما در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و… ارتقا پیدا کرده است، متذکر شد: در این راستا تشکل های مختلف ایثارگری را تشکیل دادیم تا از این ظرفیت های بالقوه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن استفاده، همچنین بخشی از مشکلات جامعه هدف را رفع کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به افزایش میانگین سنی والدین شهدا به ۸۲ سال و جانبازان و همسران شهدا به ۶۲ سال، گفت: در حوزه بهداشت و درمان وضعیت خاصی داریم و لذا ایجاب می کند، اقدامات خاصی نیز صورت گیرد. در این راستا طرح «پایش سلامت والدین شهدا» را در دستور کار داریم. این طرح بسیار خوب و مترقی است، اما در اجرای آن با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ درصد از والدین شهدا تحت پوشش طرح مذکور قرار نگرفته اند، اظهار کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از والدین شهدا در قید حیات هستند و لذا فرصت ما برای خدمت رسانی به این بزرگواران بسیار کم است.

پاکاری، با تاکید بر لزوم ارتقای خدمات حوزه سلامت، بهداشت و درمان در جامعه ایثارگری، یادآور شد: خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر خدمت به بهترین اقشار جامعه است، زیرا این عزیزان حق بزرگی بر گردن تک تک ما دارند و اگر می خواهیم از مقام آنان تکریم و تجلیل کنیم، باید در صدد رفع مشکلاتشان برآییم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، پزشکان ایثارگر را قشر نخبه جامعه دانست و گفت: طی سال های گذشته فعالیت های فرهنگی خوبی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان گیلان صورت گرفته که از جمله آن می توان به اجرای مدرسه خلاقیت و ایده پردازی، برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ایثار با محوریت ایثار اجتماعی و تولید کلیپ و نرم افزار و تالیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد.

وی از برگزاری ۹۴۰ یادواره شهدای گیلان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: رویکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری بهره مندی از ظرفیت تشکل های ایثارگری در برنامه های مناسبتی است تا برنامه ها را از حیث محتوا و فراگیری ارتقا ببخشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.