×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال گفت:  ۱۲۹ طرح اشتغالزایی در شهرستان رشت به تصویب رسیده است

 

سیدمحمد احمدی ، در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد ، اظهار کرد: تاکنون ۹۹ طرح اشتغال پایدار روستایی و ۳۰ طرح اشتغال فراگیر در کمیته فنی شهرستان رشت به تصویب رسیده است که ۵۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال روستایی و ۳۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای اشتغال فراگیر در شهرستان رشت مصوب شده است‌.

 

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون ۴۱طرح در کارگروه باعتباری حدود ۱۹ میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است، ادامه داد : بانک ملی و کشاورزی بیشترین طرح‌ها را جهت پرداخت تسهیلات به عهده دارند.

وی بیان کرد: همچنین ۷۹ طرح بومگردی در کمیته فنی شهرستان تایید شده که ۵۹ طرح به تصویب استان رسیده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف کمیته فنی شهرستان ، علاوه بر بررسی طرح‌ها آسیب شناسی است، تصریح کرد: سیاست دولت از پرداخت این تسهیلات پول پاشی نیست بلکه با هدفگذاری در منابع بانکی پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد تا به سمت رونق اشتغال پیش رویم.

احمدی در ادامه با بیان اینکه شهرستان رشت با اقدامات مطلوب باید به سهمیه خود در هدف‌گذاری دولت در حوزه ایجاد اشتغال دست‌ یابد تصریح کرد: افرادی که قصد دریافت تسهیلات اشتغال را در شهرستان رشت دارند باید توان بازپرداخت این تسهیلات را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روند پرداخت تسهیلات باید در شهرستان رشت تسریع یابد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت باید سرعت بیشتری به اقدامات خود دهد و کمیته فتی شهرستان طرح‌ها را به صورت کارشناسانه‌تر بررسی کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر حضور فعالانه شهرداران در جلسات کارگروه اشتغال افزود: حضور و همکاری شهرداران می‌تواند در روند انجام این طرح ها کمک‌کننده باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه روند اطلاع‌رسانی پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در شهرستان رشت مطلوب نیست و این حوزه نیازمند تلاش ویژه است خاطرنشان کرد: کارشناسان کمیته فنی باید با آسیب‌شناسی طرح‌ها از عدم موفقیت آنها جلوگیری کنند.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، افزود: مدیران و کارکنان ادارات شهرستان رشت باید با بهره گیری از فضای معنوی این ماه مبارک خوشروتر با مردم برخورد نموده و با جدیت بیشتری انجام وظیفه نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.