×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان مطرح کرد: اشتغال‌زایی پنج هزار مددجوی گیلانی در سال گذشته


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان عملکرد این نهاد در حوزه اشتغال مددجویان در سال گذشته را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، حبیب‌الله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از اولویت‌های کاری این نهاد است، گفت: مددجویان و یا فرزندان آن‌ها در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی تسهیلات دریافت می‌کنند که پرداخت این تسهیلات با نگاه ویژه به مناطق محروم و روستایی انجام می‌شود زیرا اشتغال در روستاها پایدارتر است.

وی از پرداخت پنج هزار و ۳۰۰ فقره وام اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی طی سال گذشته خبر داد و افزود: این تسهیلات بااعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان به مددجویان و فرزندان آن‌ها برای اشتغال‌زایی و خودکفایی پرداخت‌شده است.

رضا دوست بابیان اینکه اعتبارات پرداخت‌شده از ۱۳ بانک خصوصی، دولتی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد پرداخت‌شده است ادامه داد: ۴۲۰ فقره از این تسهیلات به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و چهار هزار و ۵۷۳ فقره به مبلغ ۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات بانکی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه ۳۹ درصد اعتبارات اشتغال‌زایی مربوط به مددجویان شهری و ۶۱ درصد مربوط به خانوارهای ساکن در روستاها و مناطق محروم است افزود: ۶۲ درصد از این وام‌ها مربوط به مردان و ۳۸ درصد وام‌های پرداختی هم مربوط به زنان است که زنان سرپرست خانوار و فرزندان دختر مددجویان را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین این نهاد و صندوق کارآفرینی امید ۱۴۰ دستگاه نیسان وانت بااعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان به آن‌ها واگذار شد گفت: واگذاری خودروها باهدف ایجاد شغل برای خانوارهایی که توانایی ایجاد شغل رادارند اما سرمایه کافی برای اشتغال‌زایی در اختیار آن‌ها نیست انجام شد.

رضا دوست ارائه آموزش‌های مهارتی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته سه هزار و ۲۷۰ نفر از مددجویان از آموزش‌های مهارت‌آموزی، سه هزار و ۶۵۴ نفر از آموزش‌های توسعه و پایدارسازی طرح اشتغال بهره‌مند شدند، ۳۵۱ نفر از دانش آموزان هم حرفه‌آموزی را فراگرفتند و برای ۵۱۲ نفر هم کارآفرینی ایجاد شد.

وی بابیان اینکه کمیته امداد از ابتدا تسهیلات دهی تا تولید کار در کنار مددجو می‌ماند تصریح کرد: تمامی فرایندهای ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد نظارت می‌شود و با بررسی همه مشاغل و بازرسی از محل ایجاد شغل، ارزیابی محل، ظرفیت سنجی و سایر نظارت‌ها اعمال می‌شود و هیچ تسهیلاتی بدون نظارت به مددجو پرداخت نمی‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان به برخی از برنامه‌های این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: توسعه اقامت‌های بوم گردی برای کاریابی مددجویان و فرزندان آن‌ها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم گیلان ازجمله این برنامه‌ها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.