×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
اولین کانون سلامت محله گیلان، در رشت افتتاح شد

 

اولین کانون سلامت محله استان گیلان، با حضور معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در محله حمیدیان رشت افتتاح شد.

 

به گزارش گیلان پیام، دکتر هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر خود به استان گیلان با حضور در مراسم افتتاح این کانون، با اشاره به ضرورت تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت گفت: با تشکیل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، زمینه مشارکت‌های بین بخشی سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تامین و حفظ سلامت مردم فراهم شد. در این راستا، ارتقای مشارکت مردم در عرصه‌های سلامت، تقویت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، کمک خیرین به نظام سلامت و بسیاری دیگر از مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، از اهداف تشکیل معاونت اجتماعی بود.

دکتر ایازی، با بیان این که قریب ۷۵ درصد از موضوعات مربوط به سلامت، خارج از حیطه مسوولیتی مدیریت نظام سلامت است، خاطرنشان کرد: بدون همکاری بین بخشی و همراهی سایر سازمان‌های که عملکرد آنها به نوعی با سلامت مردم مرتبط است، نمی توان به سلامت مطلوب در جامعه دست یافت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، با اشاره به ضرورت تشکیل کانون‌های سلامت در سطح محلات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های مختلف مردمی برای توسعه سلامت، تصریح کرد: فراهم کردن امکان مشارکت های مردمی، توانمندسازی محلات، تقویت همکاری‌های بین بخشی از موارد مورد انتظار در استان گیلان است.

وی ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی رشت در فراهم سازی امکانات جهت راه اندازی کانون سلامت محله، خواستار فراهم شدن امکان مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد و اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی کانون های سلامت در محلات رشت، این شهر بتواند به عنوان شهر سلامت محور الگویی برای سایر شهرها باشد. در این زمینه باید تا جایی که می توانیم کارها را به مردم واگذار کنیم تا شاهد اجرای این طرح در تمام محلات استان باشیم و در هر خانواده، یک سفیر سلامت داشته باشیم.

در ادامه دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که مقوله اجتماعی شدن سلامت به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد، گفت: اولین کانون سلامت محله به منظور ارتقای سلامت همه جانبه مردم و در راستای اجتماعی شدن مقوله سلامت، به همت دانشگاه عوم پزشکی گیلان و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، افتتاح شد. وی افزود: با توجه به این که یکی از اهداف مهم این طرح، ارتقای سلامت مردم در گیلان است، با استقرار کانون سلامت محلات در استان، به ویژه در محلات محروم و پرجمعیت، مشارکت مردم برای ارتقای سلامت جامعه افزایش می یابد.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای ایجاد کانون سلامت در محلات، ایجاد نشاط و شور اجتماعی و فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه جوانان جهت برطرف کردن آسیب های روحی، روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده است.

دکتر یوسف زاده چابک تصریح کرد: در زمان بروز بحران های طبیعی و اجتماعی نیز بهره گیری از افراد ساکن در محلات، بهترین فرصت را برای پیشگیری و رفع معضلات فراهم می کند. در این زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی و تکنولوژی برای تبادل اطلاعات می تواند تاثیر گذار باشد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.