×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شصت و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

 

 

شصت و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با رویکرد بهبود فزایندهای حوزه سلامت، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزار شد.

 

به گزارش گیلان پیام، شصت و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دفتر ریاست دانشگاه بر گزار شد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، و با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع در هفته سلامت، علی الخصوص افتتاح اولین کانون سلامت محله گیلان، راه اندازی اولین کلینیک جنسی در استان، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در پارک قدس و برگزاری جشن شب سلامت در میدان شهرداری، از مدیریت روابط عمومی و همه واحد های که در برگزاری این برنامه مشارکت فعال داشتند تشکر نمود.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تشکیل مجمع سلامت را نوید بخش استقرار برنامه اجتماعی شدن سلامت در استان دانست و افزود: برای حفظ و ارتقای سلامت مردم، راهی جز مشارکت آنها در سلامتیشان نداریم و کانون سلامت محله می تواند نقطه اتصال مشارکت مردم و متولیان سلامت، باشد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که مستقل شدن برخی از بیمارستان های گیلان در سال ۹۷ در دستور کار دانشگاه است، اظهار داشت:  با اجرایی شدن  این طرح، علاوه برافزایش قدرت تصمیم گیری در سطح روسای مراکز، بحث رقابت و بهبود در ارایه خدمات و مدیریت بهینه هزینه ها را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این که مقوله جانشین پروری باید در تمام واحدهای دانشگاه نهادینه شود، تصریح کرد: برای استقرار این مهم، توجه به بحث آموزش مدیران به ویژه مدیران جوان و آموزش توسعه مدیریت جهت بهبود فرایندهای سازمانی بسیار ضروری می باشد.

دکتر یوسف زاده خاطر نشان کرد: برای مدیریت بهینه منابع و مصارف واحدهای تابعه دانشگاه باید به صورت ماهانه عملکرد این واحدها پایش شود تا با انجام مداخلات به موقع، هزینه ها مدیریت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یاد آور شد: اجتماعی شدن مقوله سلامت، می تواند بر روی موضوعاتی چون مدیریت صحیح دفع زباله و امحای زباله های بیمارستانی نیز موثر باشد که این اقدام مهم از بروز و انتشار ۱۰۳ نوع بیماری جلوگیری خواهد نمود.

وی با تاکید بر اینکه هر کانون سلامت محله می تواند بالغ بر چهار هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرارد هد و هر سه کانون سلامت محله تحت پوشش یک پزشک خانواده قرار خواهد گرفت، از مدل دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یک مدل مناسب برای اجرایی شدن نظام شبکه سلامت در سطح کشور یاد کرد.

بحث اجتماعی شدن مقوله سلامت، جانشین پروری، توسعه رهبری ، بازنگری نظام ارزیابی پرداخت و قدردانی، نظام مشارکت کارکنان، تبدیل کدهای رفتاری به کدهای اخلاقی، بررسی پروژه مدیریت منابع و مصارف از مهمترین مباحث شصت و هشتمین جلسه شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.