×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان مطرح کرد:  متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی نیازمند راهنمایی و حمایت هستند

 

سید محمد احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و برنامه ریزی شهرستان رشت گفت: اشتغال از مسائل مهم و اساسی جامعه است و این جلسات به منظور رفع موانع اشتغال در بخش روستایی و شهری برگزار می‌شود.

به گزارش گیلان پیام،فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون، ۹۷۳ نفر متقاضی در شهرستان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی با ارائه طرح در زمینه های مختلف در سامانه کارا ثبت نام کرده اندگفت: از این تعداد، ۸۲۳ نفر در بخش اشتغال روستایی و ۱۵۰ نفر در اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند.

احمدی خاطر نشان کرد: این طرح ها به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان در ۲بخش اشتغال روستایی و فراگیر مصوب شده که با توجه به تعهدات متقاضیان برای یک هزار و ۱۴۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به ضعف‌های موجود در حوزه نرم‌افزاری سامانه “کارا” گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی اصرار نکنند که فقط به میزان ظرفیت شهرستان تسهیلات ارائه کنند زیرا می‌توانیم از ظرفیت استان برای اعطای بیش از ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر لزوم خارج کردن طرح‌های غیرمرتبط با حوزه اشتغالزایی از سامانه “کارا” تصریح کرد: همه روسا و مدیران باید در پیشبرد اشتغال اهتمام لازم را داشته باشند، و در کمیته فنی استان خواستیم که در مورد پرونده‌ها هم دقت و هم تسریع داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه اشتغال مسئولیت سنگینی را برعهده دارد گفت: افرادی که در این واحد هستند باید چالاک و چابک و جنگنده کار کنند و همت بیشتری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه دولت برای تسهیلات اشتغالزایی به‌دنبال “پول‌پاشی” نیست خاطرنشان کرد: دولت این تسهیلات را با مشقت و سختی و به‌منظور ایجاد اشتغال و تحقق وعده‌هایش در اختیار مردم قرار می‌دهد.

احمدی با بیان اینکه استفاده از دو ظرفیت در شهرستان رشت تاکنون مغفول مانده است گفت: منطقه آزاد و صنعت و معدن و تجارت از ظرفیت هایی است که باید بخشداران از آنها در امر اشتغال بهره بگیرند.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تقویت روابط میان بخشداران و سازمان منطقه آزاد ادامه داد: منطقه آزاد از ظرفیت بالایی برای اشتغال برخوردار است و باید از آن استفاده مناسب کرد.

وی اعلام کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی نیازمند راهنمایی و حمایت هستند و این مسئله اصلاً قابل قبول نیست که متقاضیان نتوانند با رئیس اداره ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دهیاران و شورای شهرها میتوانند در اطلاع رسانی از استفاده تسهیلات اشتغال زایی موثر باشند افزود: با وجود تمام مشغله‌ها، از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی می‌خواهیم تا در میان مردم حضور پیدا کنند و آن‌ها را در راستای دریافت تسهیلات اشتغالزایی توجیه کنند.

احمدی افزود: شهرداران می‌توانند نقش موثری در راستای افزایش آمار اشتغال داشته باشند

فرماندار شهرستان رشت ضمن تشکر از بانکها در ارائه تسهیلات گفت: بانک‌ها باید با آرامش و صبر بیشتری با متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی برخورد کنند و انتظار داریم که تعامل بیشتری با فرمانداری داشته باشند و در آینده شورای بانکها را نیز تشکیل خواهیم داد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.