×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دیدار شهردار رشت و مدیران شهرداری با نماینده ولی فقیه استان گیلان

 

 

دکتر مسعود نصرتی،شهردار رشت به همراه جمعی از مدیران شهرداری رشت با حجت الاسلام فلاحتی،امام جمعه رشت دیدار و گفت و گو کردند.

 

به گزارش گیلان پیام،دکتر نصرتی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری آرمانی درنظر گرفته شده است اظهار کرد: امسال هزار و ۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری توسط شورای اسلامی رشت مصوب شده است و همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در صورت تحقق درآمد به صورت کد ستاره دار درج شده است.

شهردار رشت تغییر و نوسانات بازار ارز را در تحقق بودجه شهرداری تاثیرگذار دانست و افزود: در صورت عدم تثبیت قیمت ارز شهرداری ها و کشور با مشکل مواجه خواهند شد و پیمانکاران در مناقصه ها شرکت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۷ پروژه شاخص شهرداری مدیر و حامى پروژه انتخاب کردیم بیان کرد: برای پروژه ها متولی مشخصی انتخاب کردیم تا به دقت اجرا شوند و جدا از وظایف روزانه شهرداری نظیر آسفالت،رفت و روب و …است.

شهردار رشت احداث تقاطع غیر هم سطح،زباله سوز،افزایش ناوگان اتوبوسرانی،پیگیرى براى راه اندازى تصفیه خانه فاضلاب رودخانه ها با خرید طرح تضمینی پساب،شهر شب های روشن تملک و اجراى بلوار ۹۰ مترى و پارکینک طبقاتى و .. را از جمله پروژه های شهرداری برشمرد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه برای طرح “شهر شب های روشن” مدیر پروژه انتخاب کردیم ابراز داشت: تفاهم نامه ای با شرکتهاى تخصصى بانک شهر در این خصوص منعقد میشود و با نورپردازی مناسب طرح شهر شب های روشن را اجرا می کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد: در طرح شهر شب های روشن،مسائل فرهنگی را درنظر گرفته ایم که در کنار حفظ شئونات اسلامی گردشگران داخلی و خارجی نیز از آن بهره مند شوند.

وی از انعقاد ۳۱ تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرداری رشت خبر داد و بیان کرد: به تدریج این تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل می شوند.

دکتر نصرتی از پرداخت حقوق فروردین و عیدی پاکبانان و اقشار آسیب پذیر شهرداری خبر داد و گفت: برای نخستین بار هم زمان با حقوق کارمندان و بدون تاخیر حقوق پاکبانان پرداخت شد.

شهردار رشت از آگاهی نماینده ولی فقیه استان گیلان به مسائل و مشکلات موجود قدردانی کرد و افزود: بسیار ارزشمند است نماینده ولی علاوه بر آگاهی از قوانین و مقررات داخلی از آیین نامه های کشورهای دیگر نیز آگاهی دارند.

حجت الاسلام فلاحتی،امام جمعه رشت با اشاره به اینکه خوبی های آقای نصرتی را از امام جمعه قزوین شنیدم گفت: ان شاالله آقای نصرتى بتواند در رشت همانند قزوین خدمات موثری ارائه کند.

وی شهرداری را نهادی خدمت رسان عنوان کرد و گفت: شورای شهر اتاق فکر شهرداری است و امیدوارم مدیران شهرداری در مسیر خدمت رسانی موفق باشند.

امام جمعه رشت به ضرورت توجه به بخش فرهنگی در پروژه های شهری تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی های کلان شهری نباید به نحوی باشد که افسار حرکت از دست مجریان خارج شود و باید به هویت فرهنگی،بومی و مذهبی خودمان توجه کنیم.

حجت الاسلام فلاحتی با اشاره به اینکه استان گیلان ۸ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است گفت: همه ما در مسجد،حسینیه بزرگ شدیم و دلمان برای فرهنگ و هویت بومی و منطقه ای می سوزد.

وی با اشاره به ۲۵۰ تالاب بزرگ و نیمه بزرگ در گیلان اظهار کرد: این تالاب ها می تواند مشکلات آب کشاورزی استان گیلان را برطرف کند .

حجت الاسلام فلاحتی خواستار توجه و دورنگری در پروژه های شهری شد و افزود: برای اجرای پروژه ها از اتاق فکر قوی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تالاب انزلی و اینکه این تالاب زمانی ۷ متر عمق داشت بیان کرد: به علت بی توجهی مسئولان عمق این تالاب به یک و نیم متر رسیده و به جای اینکه این تالاب محلی برای درآمد استان باشد بلای جان شهروندان شده است.

امام جمعه رشت به توجه بر پاکبانان و اقشار آسیب پذیر تاکید کرد و گفت: باید به این قشر توجه شود و اگر توجه کافی به آنها صورت نگیرد شهر با مشکلات زیادی مواجه می شود.

حجت الاسلام فلاحتی خواستار توجه به سراوان،مبحث ترافیک،فاضلاب شهری از سوی مدیریت شهری شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.