×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
دکتر نصرتی خبر داد : آمادگی همکاری شهرداری رشت با کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال از راه جذب گردشگر

 

شهردار در دیدار با سرپرست کمیته امداد گیلان با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه اشتغال و حمایت از افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: این نهاد با موضوعی درگیر است که با فراز و نشیب های اقتصادی کشور، پررنگ و کمرنگ می شود .

به گزارش گیلان پیام ، دکتر نصرتی بر مشارکت شهرداری رشت با کمیته امداد در راستای اشتغال زایی گردشگری تاکیدکرد.

مسعود نصرتی با بیان اینکه کمک های فعلی به نیازمندان کمیته امداد تمام کشور در پایین ترین سطح قرار دارد خاطر نشان کرد : وضعیت اقتصادی و تورم موجب بروز مشکلات بیشتری در میان این قشر از افراد جامعه می شود.

وی دغدغه های کمیته امداد را بی شمار خواند و با بیان اینکه همین نهاد متولی اصلی حل مشکلات افراد تحت پوشش است تاکید کرد: مشکلات در این حوزه باید از پایه حل و فصل شود.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به قابلیت گردشگر پذیری این شهر گفت: مرکز گیلان توانایی و قابلیت اشتغالزایی از راه جذب گردشگر را دارا است.

نصرتی گفت : شایسته نیست در استانی که در جذب گردشگر مقام نخست را دارد، شاهد حضور نیازمند باشیم.

وی با تاکید بر رونق اشتغال افزود: کمک شهرداری به کمیته امداد تنها آرام بخش بوده و لازم است که بر مساله اشتغالزایی توجه شود.

این مسئول با بیان اینکه تولید اشتغال خلاقانه در سطح کشور از دست رفته است ادامه داد : شهرداری رشت برخود رسالت می داند تا در امر اشتغالزایی از راه جذب گردشگر ورود کند.

شهردار رشت گفت : هرچند شهرداری متولی ایجاد اشتغال نیست اما بی شک تاثیر گذار است و در راستای اشتغال زایی با موضوع گردشگری بر اساس نیازهای کمیته امداد مشارکت می کند.

نصرتی با اشاره به برخی اهداف تعریف شده در شهرداری که با مشارکت کمیته امداد قابل دسترسی خواهد بودگفت : شهرداری آمادگی همکاری با کمیته امداد را دارد .

سرپرست کمیته امداد گیلان: با تدبیری که از شهردار رشت مشاهده شده است انتظار دستیابی به موفقیت وجود دارد

سرپرست کمیته امداد گیلان نیز در این دیدار از رویکردهای فعلی این اداره کل در شیوه های نوین استفاده از فضای شهری خبر داد و اظهار کرد : تلاش داریم تا فصا و مبلمان شهری را ازحالت فعلی خارج کنیم و شهرداری رشت باید در این راستا کمک کند.‌

علیرضا محمدی گفت : باید بتوانیم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ کشور از آخرین اقدامات الکترونیکی برای بافت موجود در رشت بهره برداری کنیم.

وی همچنین پیرامون اشتغال خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نیز خاطر نشان کرد: این نهاد در صورت در اختیار گرفتن فضایی همچون زمین، در جهت اشتغال افراد تحت پوشش اقدام می کند.

سرپرست کمیته امداد گیلان، با اشاره به حضور نزدیک به ۸ هزار زن سرپرست خانوار، ۵ هزار کودک بی سرپرست، ۷ هزار بد سرپرست و ۲۴ هزار حامی در استان گفت: ماده ای در رشت تصویب و طی آن مقرر شد مشکلات به جای شورای شهر به کمیته امداد ارجاع و فقط از شورا کمک گرفته شود.

محمدی با اشاره به نگاه توانمند سازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خاطر نشان کرد : خانوارهای نیازمند به شغل شناسایی شده اند .

وی گفت : هرچند که رسالت شهرداری ایجاد اشتغال نیست اما مشارکت مدیریت شهری می تواند بسیار موثر باشد زیرا ساماندهی این افراد موجب ساماندهی شهر نیز می شود.

سرپرست اداره کل کمیته امداد گیلان ادامه داد : حتی می توان از ظرفیت ناوگان شهری و یا ودیعه مسکن برای ساماندهی نیازمندان شهر استفاده کرد .

در این دیدار همچنین مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نیز با بیان اینکه موضوع همکاری شهرداری رشت با کمیته امداد تاکنون در ۳ محور پیش رفته است اظهار کرد : شهرداری رشت در پروژه گیل بانو حمایت فراوانی داشت که قرار بود در این پروژه از ظرفیت اداره های کمیته امداد و بهزیستی به صورت مشارکتی استفاده شود ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.