×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد: اشتغال‌زایی ۳۷۴۵ مددجوی گیلانی در سال جاری

 

اولین جلسه کمیته خودکفایی استان گیلان در راستای اجرای بند «د» تبصره بودجه سال ۹۶ در استانداری برگزار شد و اهداف مهم کمیته امداد در رویکرد جدید ازجمله توانمندسازی خانوارها، ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای مددجویان توسط مدیرکل این نهاد تشریح شد.

به گزارش گیلان پیام، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاد استقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۴ حدود ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند، افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به ۱۰۳ هزار خانوار کاهش پیدا کند.

 

محمدی تصریح کرد: برای اشتغال‌زایی سه هزار و ۷۴۵ مددجوی گیلانی تا دی‌ماه سال جاری ۷۴ میلیارد و ۴۰۲ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است افزود: تاکنون ۷۴ درصد اعتبار اشتغال‌زایی این استان باهدف ایجاد فرصت شغلی برای شش هزار مددجو جذب‌شده است.

 

وی ۷۰ درصد مددجویان گیلانی را روستایی و ۳۰ درصد را شهری اعلام کرد و ادامه داد: ۷۲ درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود.

محمدی به الگوی توانمندسازی خانوارها اشاره کرد و گفت: این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی، مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی ۲۵۰ دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود: طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی، مبلغ ۷٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به ۹ هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت: تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود.

 

محمدی بابیان اینکه در سال جاری برای ۴۷۱ نفر از مددجویان گیلانی از طریق کاریابی شغل ایجادشده است، ادامه داد: حق بیمه مددجویان یا فرزندان مددجو که از طریق کاریابی مشغول به کارشده‌اند تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با افتتاح صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گیلان، ۳۲ میلیارد تومان از طریق این صندوق برای اشتغال‌زایی مددجویان پرداخت شد که در صورت مشارکت حداکثری مردم و خیران می‌توانیم تسهیلات بیشتری را برای خودکفایی نیازمندان اختصاص دهیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.