×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:  ایثار اجتماعی نشات گرفته از فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت است

 

امسال در کنار تجلیل از ایثارگران و خاندان شهدا، از ایثارگران اجتماعی تقدیر خواهیم کرد.

 

به گزارش گیلان پیام، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان  در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که به مناسبت گرامیداشت روز شهدا در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در ۲۲ اسفند سال ۵۸ فرمان تاریخی امام مبنی بر تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شرف صدور یافت.

به گزارش ایثار گیلان،وی افزود: همواره در بیانات حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری تبیین مقام شهید، بزرگداشت و تجلیل از شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  و تکریم خاندان معظم شهدا و ایثارگران به عنوان رسالت خطیر مورد تاکید بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور نهادینه سازی فرهنگ بزرگداشت شهدا در روز ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید را رسما به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت کرد، گفت: همه دستگاه ها باید برای شناساندن و ترویج روز بزرگداشت شهدا و فراگیر کردن این روز در افکار عمومی تلاش کنند.

پاکاری، زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدا و تبیین حق عظیم آنان بر آحاد ملت را مهمترین محور برنامه های روز بزرگداشت شهدا دانست و تصریح کرد: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهد و  شناساندن و نهادینه کردن این روز بزرگ از جمله اهداف اجرای برنامه های ۲۲ اسفند است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های جذاب، جدید، ابتکاری و تحولی، نهادینه سازی، مردمی و فراگیر کردن روز بزرگداشت شهدا و فرهنگ سازی برای تببین این روز، یادآور شد: ویژه برنامه های روز بزرگداشت شهدا از ۱۶ لغایت ۲۲ اسفند برگزار می شود.

این مقام مسئول، یکی از مولفه های مورد نیاز جامعه را مقوله «ایثار اجتماعی» دانست و عنوان کرد: امسال علاوه بر برنامه های جاری، مقوله ایثار اجتماعی به عنوان ضرورت جامعه مورد توجه قرار دارد. بی تردید ایثار اجتماعی نشات گرفته از فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار و شهادت است.

پاکاری، با بیان اینکه فرهنگ ایثار اجتماعی گره از مشکلات نظام در حوادث و اتفات باز می کند، متذکر شد: در حوادث اخیر شاهد بودیم که مردم چگونه با استفاده از این فرهنگ منشا خدمات و اثرات برجسته برای هموطنان خود هستند لذا در کنار ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، باید به مقوله ایثار اجتماعی بپردازیم. امسال در کنار تجلیل از ایثارگران و خاندان شهدا، از ایثارگران اجتماعی تقدیر خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، از غرس هشت هزار نهال به نیابت از هشت هزار شهید استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز مسابقه «نامه ای به یک شهید» با همکاری آموزش و پرورش برای دومین سال متوالی برگزار خواهد شد لذا امیدواریم دانش آموزان گیلانی همانند سال گذشته در کشور بدرخشند.

وی خواستار تشکیل ستاد بزرگداشت روز شهدا در شهرستان ها شد و گفت: امیدواریم برنامه های شهرستانی نیز باشکوه و جلوه خاصی برگزار شود لذا از دستگاه ها می خواهیم با استفاده از تبلیغات محیطی و حضور فیزیکی در برنامه ها، این روز بزرگ را برجسته کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.