×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد: نشست تعامل حقوقی و قضایی با فرماندهی نیروی انتظامی استان

 

 

در این نشست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان ضمن تشکر از تلاش و کوشش مجموعه خدوم انتظامی استان از تدبیر، عقلانیت و تعامل سازنده آن نیرو در حوادث اخیر و حفظ احترام و کرامت مردم قدردانی کرد.

 

به گزارش گیلان پیام، نشست تعامل حقوقی و قضایی با نیروی انتظامی در سالن کوثر ستاد انتظامی استان با حضور احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری، سردار اسحاقی فرمانده انتظامی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از معاونین قضایی و انتظامی استان برگزار شد.

در این نشست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان ضمن تشکر از تلاش و کوشش مجموعه خدوم انتظامی استان از تدبیر، عقلانیت و تعامل سازنده آن نیرو در حوادث اخیر و حفظ احترام و کرامت مردم قدردانی کرد.

سیاوش پور وقایع چند هفته گذشته را رخدادی تلخ برای نظام تلقی کرد و عنوان نمود: دشمنان با موج سواری بر اعتراضات برحق مردم در مسائل و تنگناهای اقتصادی تلاش می کنند تا مسیر مطالبات را به انحراف کشانده و آن را به تقابل با نظام تغییر دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید گوش شنوایی برای صدای مردم داشته باشند اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی موظفیم بیش از پیش تلاش کنیم و با توجه به حقوق قانونی مردم به آنان پاسخگو باشیم.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در احقاق حقوق عامه ابراز داشت: دستگاه قضایی استان بدون مماشات با متخلفان برخورد می کند و در استیفای حقوق مردم استوار به پیش می رود.

این مقام ارشد قضایی برداشت های غیراصولی شن و ماسه را از مصادیق دست اندازی به حقوق عامه ذکر کرد و گفت: در بهره برداری اصولی از منابع شن و ماسه استان هنوز تدبیر مناسبی از سوی دستگاه های مسئول صورت نگرفته است تا ضمن حفظ و حراست از منابع خدادادی، این محصول با قیمتی مناسب به دست مردم برسد.

سیاوش پور با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا هنگام مراجعه به ادارات با آنان برخورد مناسبی صورت گیرد افزود: باید پرسنل و کارکنان را با حقوق قانونی مراجعین آشنا کنیم تا کرامت و حرمت مردم حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان برآیند و حاصل کار دستگاه قضایی را کیفیت اجرای احکام صادره دانست و عنوان نمود: ممکن است روند برخی پرونده ها به دلیل برخی موانع در اجرای حکم طولانی شود که هماهنگی دستگاه قضایی با نیروی انتظامی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

سیاوش پور در ادامه ضمن بیان اینکه قاچاق چوب از معضلات منابع طبیعی استان است، افزود: برخورد با قاچاقچیان خصوصا در حوزه شهرستان های تالش و رودبار که عمدتا به مقصد کارگاه های چوب بری استان های مجاور چوب قاچاق می کنند در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

در بخش دیگری از این نشست مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان از تحویل ۵۵ درصد از اوراق ابلاغ قضایی استان به صورت الکترونیک به مردم خبر داد و افزود: مردم می توانند با ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیک از مزایای این سامانه مانند حفظ حریم خصوصی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده قضایی خود بهره مند شوند.

الهیان با بیان اینکه در حال حاضر ۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر رشت فعال است، از راه اندازی ۱۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید تا پایان امسال در سراسر استان خبر داد و افزود: هم اکنون ارائه دادخواست حقوقی تنها از طریق این دفاتر ممکن می باشد و در آینده دریافت شکایات کیفری نیز به فهرست خدمات این دفاتر اضافه خواهد شد.

مجید الهیان در پایان سخنان خود، تعامل موجود بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان را بسیار سازنده دانست و از زحمات ارزنده پرسنل نیروی انتظامی در تامین امنیت و برقراری نظم و اجرای فرامین قضایی قدردانی کرد./ انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.