×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

شمعدونیهمزمان با عید سعید فطر جشنواره گل های شمعدانی با هدف مشارکت بیشتر مردم در زیباسازی شهر با همکاری تشکل های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و شهرداری رشت برگزارمی شود.

به گزارش گیلان پیام ، مدیرعامل موسسه سبزکاران با بیان این که این جشنواره می تواند فضای شهر را دگرگون کند، اظهار کرد: گیلان برای بهره مندی بیشتر از فضای گردشگری به جشنواره های موضوعی نیاز دارد.
نسیم طواف زاده افزود: جشنواره هایی مانند جشنواره شمعدانی می توانند منجر به نمادسازی برای شهر و جلب مشارکت بیشتر مردم در زیبا سازی شهر شوند.
وی با اشاره به حضور گل شمعدانی در خانه های اکثر گیلانیان بیان کرد: با وجود این که این گیاه، بومی شهر رشت نیست اما برای همه شهروندان یادآور خاطرات زیبا در خانه های کودکی است.
این فعال محیط زیستی ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در این جشنواره گفت: هر شهروند می تواند با یک گلدان گل شمعدانی در این جشنواره حضور پیدا کند و در پایان جشنواره نیز به بهترین گلدان ارائه شده جایزه اعطا خواهد شد و شهرداری منطقه یک رشت با دادن لوح یادبود از همه شهروندانی که در مسابقه شرکت کنند به عنوان «شهروند همراه» تقدیر می کند.
وی با بیان این که اکنون در فصل گل دهی شمعدانی هستیم، تصریح کرد: برای راحتی رعایت حال شهروندان در ماه مبارک رمضان، تاریخ جشنواره به عید فطر موکول شده است.
به گفته طواف زاده آموزش کودکان، نقاشی بر پارچه و اجرای کارهای گرافیکی جوانان، نقل خوانی و صحبت پیرامون اهمیت گیاه کاری و ترویج استفاده مجدد از ظروف پلاستیکی برای گل کاری از برنامه های جانبی جشنواره دو روزه گل های شمعدانی است.
لازم به ذکر است ؛جشنواره شمعدانی در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر در پارک توحید گلسار رشت برگزار می شود./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.