×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

کمیته امدادمعاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان : زکات فطره گیلانیان در روز عید سعید فطر در سطح یک هزار و ۳۱۳ مسجد استان جمع آوری و بین نیازمندان توزیع می شود

به گزارش گیلان پیام ،محمدعلی رمضانی با بیان این مطلب افزود: جمع آوری و توزیع زکات فطره با محوریت مساجد استان گیلان انجام می شود.
وی اضافه کرد: درآمد حاصل از فطریه مطابق سال های گذشته با مشارکت ائمه جمعه و جماعات مساجد در بین فقرا و نیازمندان هر منطقه توزیع می شود.
وی طرح اطعام نیازمندان را از جمله طرح های اداره کل کمیته امداد استان گیلان در ماه مبارک رمضان خواند و اظهارکرد: امسال اطعام ۵۰۰ هزار نفر به سه روش تهیه غذای گرم توسط خیرین، تهیه ۳۰۰ هزار کیسه به منظور توزیع سبد کالا در بین نیازمندان با مشارکت ادارات و با عنوان همیان مولا و نیز از طریق پهن کردن سفره های افطار در سطح مساجد و حسینیه ها در حال انجام است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان این که از روز قدس تا عید سعید فطر به نام هفته همبستگی با مردم یمن نامگذاری شده، افزود: به همین مناسبت در روز پنجشنبه هفته جاری پایگاه هایی در ۱۶ شهرستان استان راه اندازی و تمامی کمک های نقدی مردم از این طریق برای مردم مظلوم یمن جمع آوری می شود.
رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز نیکوکاری در گیلان گفت: شناسایی نیازمندان مستحق و نیز خیران منطقه از اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد استان است.
وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ هزار صندوق صدقات در گیلان وجود دارد که در سه ماه اول سال جاری ، درآمد حاصل از این صندوق ها و نیز از محل کمک های مردمی ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
وی همچنین از آغاز جشن های بزرگ رمضان در شهرستان های گیلان خبر داد و افزود: برگزاری این جشن ها با هدف معرفی توانمندی های مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سه شهرستان لاهیجان،انزلی و آستارا به مدت پنج شب ادامه دارد.
لازم به ذکر است ،۱۱۷هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان قرار دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.