×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی در مراکز خدمات عمومی

گیلان پیام/ مهندس کیا عاشوری صبح امروز (شنبه) در نشست کمیسیون بهداشت شهرستان رشت، اظهار کرد: برگزاری منظم، منسجم و هدفمند چنین جلساتی بسیار اهمیت دارد و به آن تاکید ویژه می شود.

وی با بیان اینکه سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: جامعه ای سلامت محور و همراه با نشاط اجتماعی است که شاخصه های بهداشت فردی و اجتماعی آن افزایش پیدا کند.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه توجه به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی در سلامت جامعه اهمیت دارد، گفت: سلامت جامعه فقط به مصون ماندن از بیماری های جسمی و امراض خلاصه نمی شود و دارای پارامترهای گسترده ای است.

عاشوری با اشاره به قرارگیری گیلان در چالش جمعیتی، بیان کرد: تصمیم گیری، برنامه ریزی و هدف گذاری در حوزه جوانی جمعیت و ارتقای فرزند آوری منجر به بهبود سلامت جامعه می شود.

وی با اشاره به چالش های افزایش جمعیت سالمندی در گیلان، افزود: گرایش جامعه به سالمندی و کاهش فرزندآوری، هزینه های سنگین درمانی و سلامت را به سیستم بهداشت و درمان تحمیل می کند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به چالش های زیرساختی این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: رشت علیرغم ظاهر زیبا و دلپسند، دارای چالش های در حوزه زیرساخت های سلامت محور بوده که بایستی در این حوزه اقدامات جدی صورت گیرد.

عاشوری با انتقاد از ضعیف بودن سطح بهداشت در مراکز خدمات عمومی از جمله رستوران ها و فست فودها، اضافه کرد: نظارت ویژه بر عملکرد رستوران ها و پخت غذای خانگی و بیرون بر باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه رشت با دارا بودن بیش از ۱۶ هزار اماکن تهیه و توزیع ‌مواد غذایی، رتبه یک کشور در این حوزه را دارد، خاطر نشان کرد؛ از ابتدای سال تا به امروز ۳۹۳ مورد نمونه برداری بهداشتی از اماکن عرضه مواد غذایی در سطح شهر رشت انجام شده که از این تعداد، ۱۳۰ پرونده تخلفاتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی افزود: بیش از ۱۳۰ گاری کباب در اقصی نقاط شهر رشت در حال فعالیت هستند که بایستی ساماندهی مشخصی شوند و نظارت های مستمر بهداشتی از این امکان صورت پذیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.