×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برخورد قانونی با دستگاه هایی که الگوی مصرف را رعایت نکنند

گیلان پیام/بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان و ریاست کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان گفت: با شروع ایام گرم و نزدیک شدن به فصل تابستان، بطور طبیعی با افزایش مصرف برق مواجه هستیم و از همه هموطنان درخواست می کنیم تا در استفاده بهینه از انرژی برق تلاش کنند.
وی افزود: خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال جاری، موجب شده تا بخشی از تولید برق نیروگاه های برق آبی را از دست بدهیم که این هم به نوبه خود باعث مضاعف شدن مشکلات می شود و ضرورت استفاده بهینه از انرژی برق را دو چندان می کند.
داراب زاده گفت: صنعت برق، صنعتی سرمایه بر و زمان بر است. برای احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی و در صورتی که با هیچگونه کمبود منابع مالی مواجه نباشیم به ۴ تا ۵ سال احتیاج داریم. این در صورتی است که برای احداث پست و خطوط این نیروگاه جدید، همین مدت زمان نیز نیاز است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: از ۱۵ خرداد بخش اجرایی برنامه های مدیریت مصرف و مدیریت بار اجرا خواهد شد و با تغییر ساعات کار ادارات، عملا این برنامه ها در دستگاه های اجرایی آغاز می شود. انتظار می رود مسئولان پایش انرژی، مصرف برق در ادارات را رصد کنند و با دستگاه هایی که الگوی مصرف برق را رعایت نکنند، بطور قانونی برخورد شود تا بتوانیم به نحو مطلوبی شبکه برق را مدیریت کنیم.
«ویشکایی» مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان، از کارگروه های مهم استان بوده چرا که زیرساخت های اساسی شهری در بخش های آب، برق، گاز و نفت در این کارگروه تعریف شده و از همه اعضا تقاضا دارم ضمن حضور منظم در کارگروه، مصوبات آن را به جد پیگیری کنند تا به نتیجه برسند.
وی افزود: حفاظت و خود مراقبتی از زیرساخت های مهم و حیاتی استان بسیار مهم و ضروری بوده و انتظار می رود اعضا در این بخش تمام توان خود را بکار بگیرند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.