×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

علوم پزشکی

آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی در دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، این با حضور ریاست و جمعی از مسوولین و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی رشت برگزار شد.

دکتر فردین مهرابیان رییس دانشکده بهداشت و دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم با اشاره به نقش محوری اساتید در توسعه جایگاه علمی کشور ،افزود: اساتید نقش محوری در توسعه جایگاه علمی کشور داشته و تحقق دانشگاه تمدن ساز اسلامی و تقویت ساز علمی و تربیتی انسانی بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه سال ۱۳۸۹ را سال اجرای طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند وگفت: از آغاز این طرح تا کنون حدود ششصد و نود نفر از اساتید و نخبگان دانشگاه در این طرح شرکت کرده اند.

دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه همچنین تعداد شرکت کنندگان دراین طرح را در تیر ماه سالجاری یکصدو سی نفر از اساتید و مربیان دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و علت برگزاری طرح ضیافت اندیشه  را در ماه مبارک رمضان ،فرصت مغتنمی برای کسب فیوضات معنوی دانست.

وی همچنین فرصت برای تعامل بیشتر استادان مدعو ،تعمیق دانش افزایی شرکت کنندگان در این طرح،ایجاد محیطی کاملا” دوستانه همچنین ایجاد فرصت هم اندیشی جهت رفع شبهات احتمالی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مفید در حوزه های مختلف را از جمله اهداف طرح ضیافت اندیشه در سالجاری  ذکرکرد.

دکتر مهرابیان در پایان ضمن تقدیراز حمایت های مادی و معنوی ریاست دانشگاه ، از دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ،  معاونین آموزشی و  دانشجویی فرهنگی همچنین مدیریت هیئت علمی و تمامی دست اندرکارانی که زحمات زیادی را به منظور برگزاری طرح ضیافت اندیشه در سالجاری متحمل شده اند، نیز تقدیر کرد.

در ادامه معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با اشاره به حدیثی از مولی الموحدین حضرت علی (ع) ،اظهار کرد:انسانها می توانند بر اثر تهذیب و پیشرفت روحی و تعالی روح خود به مرحله ای برسند که مقام پروردگار متعال را مشاهده کنند.

وی افزود:علما و فلاسفه معتقدند که بالاترین و محکمترین علم ، علمی است که از راه شهود یعنی علمی که انسان با عمق جان آن را حس کند به دست می آید و ماه مبارک رمضان فرصتی است که ما بتوانیم در این راه گام برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در بخشی دیگر از سخنان خود ازاساتید به عنوان الگویی برای دانشجویان نام برد ، افزود: اساتید در هر رشته ای که تخصص و تبحر داشته باشند خود نیز به مسایل اخلاقی ،دینی و… نیاز دارند.

وی در خاتمه به تشریح برنامه های اجرایی طرح ضیافت اندیشه در طی هفته جاری پرداخت.

گفتنی است : کلاس های معرفت افزایی طرح ضیافت اندیشه استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی با مباحث”  اندیشه سیاسی اسلام و اخلاق و سبک زندگی “در دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت به مدت یک هفته( ۲۵لغایت۲۰ تیر ماه )درحال برگزاری می باشد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.