×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیام مسعود عباس‌نژاد عضو شورای اسلامی شهر رشت به مناسبت نوروز

گیلان پیام/ دعای معمول ایرانیان در هنگام آغاز سال نو، دعای تحویل سال است؛ در این دعا از خداوند می‌خواهیم که با دگرگونی طبیعت احوال ما را نیز دگرگون کند و همچون تغییر شب و روز، روزها و شب‌های ما را به بهترین حالت تغییر دهد و احوال ما را به بهترین احوال قرار دهد.

عید نوروز یا همان تحول طبیعت و حلول بهار و پایان زمستان در واقع عید همه بشریت و تمامی انسان‌هاست که پیام آن دارای شمول و گستره‌ای به وسعت هستی است؛ چراکه تحول در مسیر زندگی و رهایی از زمستان و تاریکی برای رسیدن به سعادت و روشنایی هم وظیفه یک انسان است و هم خواسته او.

عید نوروز، از جمله اعیادی است که قدمتی دیرین و گستره‌ای وسیع دارد. ملت‌های گوناگون از جمله ایرانیان، از عهد باستان تا به حال این مراسم را با آداب و رسومی خاص برگزار می‌کنند.

این عید برای ما ایرانیان آداب و رسومی دارد و یکی از کارهای ایرانیان برای استقبال از سال جدید چیدن «سفره هفت‌سین» است که به طور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال نو گسترده می‌شود و تمام مردم گرد آن جمع می‌شوند تا برای سال آینده خود از خدای متعال بهترین‌ها را بخواهند.

 هم آوایی نوروز و شکوه شکفتن در بهاران و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، نویدی برای آغاز یک سال پر برکت برای تمام ایرانیان است.

امید است سال جدید سالی پر خیر و سرشار از موفقیت برای تمامی مردم کشور عزیزمان به ویژه رشتوندان گرانقدر باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.