×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شمخانی در دیدار با ژنرال حلوصی آکار؛ همه پرسی در کردستان عراق قطعا با منافع مردم عراق در تضاد است

دبیر شورای عالی امنیت ملی: برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق کمک به تحقق اهداف جبهه غربی، عبری و عربی مدافع تروریسم تکفیری بوده و قطعا با منافع مردم عراق و به ویژه کردها در تضاد است.

به گزارش گیلان پیام ،به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی امروز در دیدار ژنرال حلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه با اشاره به روند تحولات امنیتی و دفاعی منطقه و اجرایی سازی توافقات صورت گرفته در نشست آستانه میان ایران، روسیه و ترکیه در خصوص بحران سوریه، حل و فصل سریعتر بحران در منطقه را زمینه ساز دست یابی به امنیت پایدار و محدود شدن دخالت های نامشروع قدرت های فرامنطقه ای دانست.
وی افزود: پیشبرد توافقات صورت گرفته میان نیروهای مسلح دو کشور گام مهمی در مسیر مقابله با تروریسم و تقویت توان دفاعی کشورهای اسلامی خواهد بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد خودسرانه برخی مسئولان منطقه کردستان عراق در برگزاری همه پرسی را غیر مسئولانه و ناشیانه عنوان کرد و اظهار داشت: بی توجهی به اقتضائات زمانی و امنیتی و پیگیری اهداف عشیره ای در این اقدام، موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با تروریسم تکفیری به عنوان مهمترین تهدید منطقه و انتقال سریع آثار زیانبار امنیتی به منطقه کردستان عراق می شود.
وی ضرورت مهار و مدیریت پیامدهای بی ثبات ساز در منطقه کردستان عراق را مورد تاکید قرار داد و افزود: هماهنگی سه جانبه دولت های عراق، ترکیه و ایران با هدف پیگیری در خواستهای بغداد برای جلوگیری از اثرگذاری منفی تحولات منطقه کردستان بر عملیات نهایی پاکسازی کامل این کشور از فتنه تروریسم اجتناب ناپذیر است.
امیر دریابان شمخانی با تبیین راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تثبیت ناامنی و تنازع در منطقه و میان کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق کمک به تحقق اهداف جبهه غربی، عبری و عربی مدافع تروریسم تکفیری بوده و قطعا با منافع مردم عراق و به ویژه کردها در تضاد است.
ژنرال حلوصی آکار رییس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت قاطع از دولت مرکزی عراق و لزوم حفظ یکپارچگی این کشور تصریح کرد: ایران، عراق و ترکیه با همکاری مشترک از اجرای طرح های تجزیه طلبانه در منطقه جلوگیری خواهند کرد.
وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم افزود: مرزهای دو کشور مرز دوستی بوده و اجازه ناامن ساختن آن را به گروه های تروریستی نخواهیم داد./انتهای پیام / صداوسیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.