×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ساختمان بیمه سلامت شهرستان لنگرود همزمان با دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید

گیلان پیام/مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر به تشریح خدمات بیمه سلامت در یک سال اخیر پرداخت و گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یک سازمان حمایتی به ویژه در حوزه درمان است که با حمایت دولت سیزدهم و نگاه ویژه به موضوع سلامت، موجب کاهش تحمیل هزینه‌های درمان به افراد جامعه شده است.
دکتر محمود عاطف راد، با اشاره به انجام پوشش فراگیر و همگانی بیمه برای آحاد مردم گفت: در یک سال اخیر در کشور بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند که سهم مردم گیلان از این شش میلیون نفر حدود ۲۳۸ هزار نفر وسهم مردم شهرستان لنگرود بیش از ۲۰ هزار نفر بوده است.
وی همچنین افزود:اداره کل بیمه سلامت استان گیلان با مشارکت نیروهای بسیج وحضوردر ۴۹ منطقه کم برخوردار استان گیلان بیش از ۱۸ هزار نفر را به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده است. مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان، یکی دیگر از خدمات این سازمان را حمایت از زوجین نابارور عنوان کرد و گفت: در طی ۹ ماه گذشته اداره کل بیمه سلامت استان گیلان مبلغ ۴ میلیارد تومان را بابت خدمات تشخیصی و درمانی زوجین نابارور به موسسات طرف قرارداد پرداخت کرده است.
دکترعاطف راد، با اشاره به طرح دارویار اظهار کرد: بیمه سلامت استان گیلان قبل از اجرای طرح دارویار ماهانه ۱۲ میلیاردتومان به داروخانه های استان گیلان پرداخت می کرد. اما بعد از اجرای این طرح برای کاهش پرداختی از جیب مردم این مبلغ را به سه برابر مبلغ قبلی یعنی حدود ۳۸ میلیارد تومان افزایش داده است. وی در ادامه یکی دیگر از خدمات سازمان بیمه سلامت را ایجاد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بیان کرد و گفت: در آبان سال ۱۴۰۱ فعالیت این صندوق آغاز شده و تاکنون ۱۰۷ نوع بیماری را تحت پوشش قرار داده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان توضیح داد: اگر فردی مبتلا به یکی از ۱۰۷ نوع بیماری های خاص و صعب العلاج باشد و برای هزینه‌های درمانش مازاد بر بیمه پایه و بیمه تکمیلی پرداخت کند. با ارائه اسناد و مدارک به اداره بیمه سلامت شهرستان و استان و در صورت تایید کارشناسان مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر به تشریح خدمات بیمه سلامت در یک سال اخیر پرداخت و گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یک سازمان حمایتی به ویژه در حوزه درمان است که با حمایت دولت سیزدهم و نگاه ویژه به موضوع سلامت، موجب کاهش تحمیل هزینه‌های درمان به افراد جامعه شده است.
دکتر محمود عاطف راد، با اشاره به انجام پوشش فراگیر و همگانی بیمه برای آحاد مردم گفت: در یک سال اخیر در کشور بیش از ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفتند که سهم مردم گیلان از این شش میلیون نفر حدود ۲۳۸ هزار نفر وسهم مردم شهرستان لنگرود بیش از ۲۰ هزار نفر بوده است. وی همچنین افزود:اداره کل بیمه سلامت استان گیلان با مشارکت نیروهای بسیج وحضوردر ۴۹ منطقه کم برخوردار استان گیلان بیش از ۱۸ هزار نفر را به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده است. مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان، یکی دیگر از خدمات این سازمان را حمایت از زوجین نابارور عنوان کرد و گفت: در طی ۹ ماه گذشته اداره کل بیمه سلامت استان گیلان مبلغ ۴ میلیارد تومان را بابت خدمات تشخیصی و درمانی زوجین نابارور به موسسات طرف قرارداد پرداخت کرده است.
دکترعاطف راد، با اشاره به طرح دارویار اظهار کرد: بیمه سلامت استان گیلان قبل از اجرای طرح دارویار ماهانه ۱۲ میلیاردتومان به داروخانه های استان گیلان پرداخت می کرد. اما بعد از اجرای این طرح برای کاهش پرداختی از جیب مردم این مبلغ را به سه برابر مبلغ قبلی یعنی حدود ۳۸ میلیارد تومان افزایش داده است. وی در ادامه یکی دیگر از خدمات سازمان بیمه سلامت را ایجاد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بیان کرد و گفت: در آبان سال ۱۴۰۱ فعالیت این صندوق آغاز شده و تاکنون ۱۰۷ نوع بیماری را تحت پوشش قرار داده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان توضیح داد: اگر فردی مبتلا به یکی از ۱۰۷ نوع بیماری های خاص و صعب العلاج باشد و برای هزینه‌های درمانش مازاد بر بیمه پایه و بیمه تکمیلی پرداخت کند. با ارائه اسناد و مدارک به اداره بیمه سلامت شهرستان و استان و در صورت تایید کارشناسان مربوطه می تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان دریافت کند.
وی در همین زمینه با بیان اینکه تاکنون ۹هزار و ۱۵۳ نفر تحت پوشش صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج استان گیلان هستند، افزود؛ تاکنون مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان اسناد رسیدگی شده این بیماران در سامانه های الکترونیک بیمه سلامت بارگذاری شده ومبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان به افراد مشمول این صندوق دراستان گیلان پرداخت شده است.
رئیس اداره فنی و مهندسی سازمان بیمه سلامت در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و با اشاره به اینکه اقدامات سازمان بیمه سلامت در طی سال های اخیر بی سابقه بوده است،اظهار کرد: ایجاد صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج یکی از دستاوردهای مهم سازمان بوده است که باعث شد تا هزینه درمان این بیماران کاهش پیدا کند. البته دولت و مجلس در این زمینه با سازمان بیمه سلامت همکاری بسیار خوبی انجام دادند. مهندس فرجامی، با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درصد از ادارات بیمه سلامت در کشور ملکی هستند، افزود: استان گیلان دارای ۷ ساختمان ملکی و ۱۰ ساختمان استیجاری می باشد که در تلاش هستیم که تعداد مراکز ملکی استان گیلان در سالهای پیش رو با افتتاح پروژه های در دست اقدام افزایش پیدا کند.رئیس اداره فنی و مهندسی سازمان بیمه سلامت، همچنین با اعلام ۳۵ پروژه عمرانی این سازمان در سال آینده گفت: ۳ پروژه اداره کل، ۳۲ پروژه شهرستان، با مساحت حدود ۳۲ هزار متر زیر بنای ساختمان در حال احداث از جمله پروژه های در دست اقدام سازمان بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ می باشد.
وی تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم و همکاران را از مزایای وجود ساختمان ملکی برای ادارات عنوان کرد وگفت: توسعه فضای فیزیکی در افزایش خدمات رسانی به مردم تاثیر گذار است.رئیس اداره فنی و مهندسی سازمان بیمه سلامت، در ادامه افزایش کیفیت خدمت رسانی به مردم را شاخص اصلی دولت سیزدهم دانست و از زحمات و پشتکار مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در راستای تحقق اهداف سازمان قدردانی کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.