×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تالاب عینک در دو هفته آینده و طی قراردادی از شرکت آب منطقه‌ ای به شهرداری رشت واگذار خواهد شد

گیلان پیام/جلسه تعیین تکلیف تالاب عینک با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان، مهدی فلاح میری دادستان استان، رئیس بازرسی استان، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت ، مدیر منطقه ۴ شهرداری ، مدیر املاک و معاونت حمل و نقل ، حمزه عشوری مدیرکل محیط زیست ، صالح محمدی رئیس سازمان جهادکشاورزی ، مدیرکل ثبت و اسناد و املاک و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در دادگستری کل استان گیلان برگزار شد.
در این جلسه رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان بر ضرورت تعیین تکلیف تالاب عینک و واگذاری آن به بخش خصوصی به منظور پویایی اقتصاد مبتنی بر گردشگری شهری تاکید کردند.
همچنین با درخواست شهرداری رشت و مساعدت رئیس کل دادگستری و دادستان استان گیلان در راستای فراخوان جذب سرمایه‌گذار و تقویت اقتصاد منطقه، تالاب عینک در دو هفته آینده و طی قراردادی از شرکت آب منطقه‌ای به شهرداری رشت واگذار خواهد شد. ‏لازم به ذکر است، تالاب عینک، دریاچه عینک یا مرداب عینک تالابی‌ است طبیعی که در منطقه ۴ شهر رشت واقع شده که از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی غیرمجاز و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود شده است.
این تالاب بزرگ‌ترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان به شمار می‌رود و به دلیل آن که در عکس‌های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می‌شود.
این مرداب از مناطق گردشگری مهم و مکان های دیدنی رشت به شمار می‌رود و محیط آن ۱۲ کیلومتر ، پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.