×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ جوان گیلانی وام ازدواج دریافت کردند

گیلان پیام/ جهانبخش آرمان مدیر کل ورزش و جوانان گیلان در چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری برگزار شد ، گفت ؛ مجموع میزان وام پرداختی به واجدین شرایط حدود ۳۰ میلیارد تومان است و امیدواریم که با تعامل و همکاری مناسب بانک‌ها ۳۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال موفق به دریافت وام ازدواج شوند.
آرمان اضافه کرد: به هر حال ما تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مشکلات و معضلات جوانان به حداقل کاهش یابد که در این راستا، نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها هستیم.
وی همچنین در این جلسه از عدم همراهی و همکاری دستگاه‌ها و نهادها در معرفی و در اختیار گذاردن اماکن موجود به منظور برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان انتقاد کرد. بر اساس ابلاغ وزارت کشور دستگاه های دولتی و ارگان ها موظف هستند اماکن فرهنگی و آموزشی خود را برای برپایی جشن ازدواج آسان جوانان به صورت رایگان در اختیار قرار دهند. در این راستا ماه گذشته در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان تاکید شد دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها این اماکن را به دبیرخانه این ستاد در اداره ورزش و جوانان گیلان معرفی کنند اما به گفته جهانبخش آرمان فقط ۲ اداره نسبت به این امر اقدام کردند.
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان افزود : قرار بود طی یک ماه تا تشکیل این جلسه، دستگاه‌ها و نهادهای استان اماکن فرهنگی و آموزشی و باشگاهی خود را برای ازدواج آسان معرفی کنند تا برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان استفاده شود اما فقط اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اماکن خود را اعلام کردند.
وی عنوان کرد: در این راستا اداره ورزش و جوانان گیلان ۱۹ مکان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هفت مکان مناسب در اختیار را برای این امر معرفی کردند و امیدواریم که به زودی سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز فضاهای مناسب خود را به دبیرخانه ستاد امور جوانان اعلام کنند.
آرمان گفت: این موضوع توسط رئیس جمهور اعلام شده و وزیر کشور نیز پیگیر اجرای آن است و اگر اهمالی انجام شود، مسئولیت آن برعهده دستگاه مربوطه خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به اهمیت برپایی جلسه ستاد امور جوانان اشاره و بیان کرد: در طول سال باید ۶ جلسه برگزار کنیم که تاکنون جهار جلسه برگزار و تا پایان سال نیز ۲ جلسه دیگر برگزار خواهیم کرد تا یکی از استان‌های پیشرو در این امر باشیم.
وی ادامه داد: البته فرمانداری‌ها نیز باید این جلسات را در شهرهای خود برپا کنند که متاسفانه تاکنون اکثر فرمانداری‌ها جلسات مذکور را برگزار نکردند حال آنکه یکی از مهمترین ملاکهای ارزیابی فرمانداران، برپایی این جلسه است.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: دشمنان بر روی جوانان و بانوان ما تمرکز کرده و آنان را در فضای مجازی هدف قرار داده‌اند.
رضا ثقتی افزود: در این راستا ما باید نسخه شفابخش و برون رفت را انجام دهیم و مهندسی معکوس را در دستور کار خود در فضای مجازی قرار دهیم تا نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم.
وی اظهار کرد: فضای مجازی برای جوانان ما جالب و دارای جذابیت است و به همین دلیل دشمنان ما تمام تلاش خود را در فضای مجازی بکار گرفتند تا آنان را گمراه کنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: طی دهه اخیر در این بخش کارهای مناسبی انجام نشده و همه مشکلات بر دوش دولت کنونی است اما باید در این برهه با مهندسی معکوس در فضای مجازی با دشمنان مقابله کنیم.
ثقتی خاطرنشان کرد: نبود مهارت برای مقابله با تخریب از یک سو، نداشتن سواد رسانه‌ای توسط جوانان و فقر محتوا در این بخش از دیگر سو باعث شده تا دشمن این بستر را به عنوان عملیات خود انتخاب کند.
وی در خاتمه گفت: فقر تولید محتوا و همچنین نشر نامناسب از مهمترین ضعف‌های ما در فضای مجازی است و باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و مهندسی معکوس بتوانیم به خوبی با دشمن در این بخش مبارزه کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.