×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ورزش بانوان با رویکرد درخشش در عرصه های ملی و بین المللی توسعه می یابد

گیلان پیام/سدالله عباسی در آئین تجلیل از مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان که در سالن شهید نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) رشت برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام پاسداشت مقام زن و مادر و ولایت باسعادت حضرت زهرا(س)، افزود: بانوان در ایجاد آرامش و حفظ بنیان خانواده که بسایر حائز اهمیت است و مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، نقش بسیار مهمی دارند.
وی اظهار کرد: در خصوص جایگاه مادر و زن هرچی بگوئیم کم است، زیرا بانوان و مادران چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن با تربیت فرزندانی فداکار موجب ماندگاری و رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.
استاندار گیلان با اشاره به نقش مادران و همسران رزمندگان در دوران دفاع مقدس و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی گفت: مادران این مرز و بوم در تربیت فرزندان و پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس و چه در عرصه‌های فرهنگی نقش مهمی داشته و این تاثیر پذیری تاکنون ادامه دارد و بدون دعای خیر مادر و پدر هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با توجه به اهمیت توجه به ورزش بانوان در جمهوری اسلامی به ویژه در استان گیلان بیان کرد: ورزشکاران گیلانی و به ویژه بانوان در آوردگاه‌های بین‌المللی پرچم مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزار در آورده و باعث افتخار گیلان و کشور شدند و قطعا این موفقیت ها با حمایت پدران و مادران و دیگر اعضای خانواده ثمربخش بوده است.
عباسی نقش بانوان در پیشرفت کشور را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی، حضور بانوان در عرصه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و پزشکی بسیار پررنگ بوده و بانوان نقش مهمی در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی داشته و دارند.
وی با بیان اینکه بانوان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به درجات رفیع علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیدند، گفت: در دوران پهلوی یک پزشک متخصص در حوزه بانوان و زنان وجود نداشته است ولی اکنون در هر مرکز سلامت و بیمارستان‌ها نقش بانوان معین و مشخص است که این امر نشان دهنده حضور ارزشمند بانوان در توسعه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و غیر علمی است‌.
استاندار گیلان با بیان اینکه رشد و بالندگی در جمهوری اسلامی با حضور بانوان بسیار مشهود است، افزود: پشتوانه دعای خیر مادران و همسرانی فداکار در تربیت فرزندانی متعهد و متخصص بعنوان معیار خانه و خانواده برکسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: دعای خیر مادران و همراهی همسران شهدا و ایثارگران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه عشق و دلدادگی، ایثار و شهادت، مایه عاقبت بخیری و ماندگاری نام، یاد و مسیر این ستارگان درخشان بوده است. عباسی با بیان اینکه باورها و اندیشه‌های ما برگرفته از مادران غیور و ولایتمدار در جمهوری اسلامی است، بیان کرد: اگر جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های علمی، موشکی، فضایی، هسته‌ای و پزشکی به موفقیت‌های بسیار زیادی رسیدند برگرفته از اندیشه مادرانی است که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار داده اند.
استاندار گیلان با اشاره به اختصاص سالن‌های ورزشی به بانوان و توسعه زیرساخت های ورزش این قشر در استان، افزود: در استان گیلان سالن‌های ورزشی و استخرهای ویژه بانوان در اختیار این قشر قرار گرفته است و برخی از سالن‌ها هم نوسازی شدند زیرا توجه به ورزش بانوان زمینه ساز حضور موفق در عرصه های ملی و جهانی و کسب مدال در آوردگاه‌های بین المللی است. در این آئین، از ۲۲ نفر از بانوان ورزشکار موفق، مادران و همسران ورزشکاران المپیکی و شهدای ورزشکار مدافع حرم و امنیت گیلان با حضور عباسی نماینده عالی دولت در استان تجلیل بعمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.