×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بانوان و دختران حتی در صورت تحت پوشش بودن پدر یا همسر میتوانند انعقاد بیمه زنان خانه دار نمایند

گیلان پیام/علی حسین نژاد با اشاره به اینکه بیمه زنان خانه دار یکی از زیرگروههای پرطرفدار در طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی می باشد افزود : بیش از ۳۷۰۰۰ نفر از بانوان گیلانی در حال حاضر تحت پوشش این بیمه بوده و در زمره بیمه شدگان اصلی ، راساً اقدام به بیمه پردازی مینمایند .
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه بیمه زنان خانه دار تعهداتی از قبیل انواع مستمری ها و در صورت تمایل متقاضی پوشش درمانی را تحت پوشش دارد اظهار داشت : تمامی دختران بالای ۱۸ سال و بانوان کمتر از ۵۰ سال میتوانند با انعقاد قرارداد در این گروه ، از تعهدات مربوطه استفاده نمایند .
وی با تاکید بر اینکه حتی بانوان بالای ۵۰ سال که به ازای سالهای بیشتر سنی خود از قبل دارای سابقه بیمه ای نزد سازمان باشند نیز میتوانند در این زمینه اقدام نمایند اذعان داشت : اختیاری بودن انتخاب نرخ حق بیمه با دامنه تعهداتی مورد نظر متقاضی و امکان انعقاد قرارداد به صورت غیرحضوری و پرداختهای اینترنتی از ویژگی های این نوع بیمه است .
علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت نرخ حق بیمه ۱۲ درصد برای بازنشستگی و فوت پس از آن ، ۱۴ درصد برای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از آن و ۱۸ درصد برای بازنشستگی ، ازکارافتادگی و فوت اعمال میگردد ضمن اینکه افراد با محدوده سنی و سوابق قبلی مختلف میتوانند مبنای دستمزدی خود را تا هفت برابر حداقل حقوق سال انتخاب نمایند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بسیاری از بانوان به صرف تحت پوشش بودن به واسطه همسر ، خود را بیمه شده میدانند افزود : اینگونه پوشش صرفاً در قالب بیمه شده تبعی بوده و در خصوص خدمات درمانی اعمال میگردد ولی اگر زنی شخصاً به عنوان بیمه شده اصلی جداگانه بیمه پردازی نموده و سابقه بیمه ای داشته باشد میتواند راساً از بازنشستگی مستقلی جدا از همسر خود برخوردار گردد .
وی همچنین اذعان داشت : بانوان و دختران مجرد حتی در صورت تحت پوشش بودن پدر یا همسر میتوانند انعقاد بیمه زنان خانه دار نموده و این بیمه برای ایجاد سابقه و برخورداری از انواع مستمری ها ، مانعی برای استفاده از پوشش درمانی از طرف همسر یا پدر برای آنها نخواهد بود .
علی حسین نژاد همچنین اظهار داشت بانوانی هم که از خدمات مذکور به واسطه پدر یا همسر بهره مند نیستند میتوانند با انتخاب مولفه استحقاق درمان در قرارداد خود و پرداخت سرانه تعیین شده ، از این پوشش برخوردار گردند. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.