×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت خبر داد: اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب روستاهای مجاور تالاب انزلی در شهرستان رشت

فرماندار رشت از اجرای پروزه ساماندهی فاضلاب روستاهای مجاور تالاب انزلی در در شهرستان رشت به منظور احیای این تالاب خبر داد.

به گزارش  گیلان پیام،سیروس شفقی در جریان بازدید از پروژه های بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: طرح مدیریت اکولوژیک احیای تالاب ، ساماندهی فاضلاب های خانگی در روستای مبارک آباد رشت که نخستین روستای استان شمال کشور در اجرای این طرح است ، به عنوان پایلوت، شبکه گذاری و اجرایی می گردد.
فرماندار رشت با بیان اینکه پروژه ساماندهی فاضلاب روستاهای مجاور تالاب در شهرستان رشت اجرا می شود خاطرنشان کرد: سعی میکنیم با همت آب و فاضلاب روستایی گیلان سرعت بیشتری به این طرح ببخشیم.
شفقی گفت : هدف از ساماندهی روستاهای مجاور تالاب انزلی جلوگیری از آلودگی ها و ورود مستقیم فاضلاب از طریق رودخانه و احیای این تالاب است.
وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه منظور شده است بیان کرد:از یک میلیارد اعتبارات این پروژه از سوی بخش دولتی و۵۶۰ میلیون تومان از سوی گروه جایکا ژاپن تامین می شود. که تا کنون۴۰درصد در روستای مبارک آباد رشت پیشرفت فیزیکی دارد.
شفقی افزود: این پروژه در هفته دولت با دست توانمند جناب دکتر نجفی استاندار پرتلاش استان به بهر برداری خواهد رسید و۱۶۰ خانوار از پکیچ تصفیه فاضلاب خانگی بهره مند خواهند شد .
در ادامه این بازدید فرماندار رشت به همراه هیئت همراه خود از اجرای آسفالت ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربعی محله پایین کویخ ،تعریض و اصلاح نقاط حادثه خیز مسیر ۵ کیلومتر آسفالت روستای طش و مرکز بهداشت روستای بیجارپس دیدن کرد ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.